În cadrul noii directive ale UE care impune companiilor să facă publice informații și date referitoare la aspecte legate de mediu, social și guvernanță, acțiunile sustenabile în afaceri nu mai sunt doar o opțiune, ci devin o necesitate strategică pentru orice antreprenor.
Cu toate acestea, pe lângă respectarea directivelor UE, companiile care adoptă sustenabilitatea beneficiază și de alte câteva avantaje care pot fi de mare folos în domeniul de afaceri, astfel:
1. Atrag rapid angajați motivați
Pe lângă impactul pozitiv pe care îl are asupra mediului și comunității, companiile care adoptă sustenabilitatea beneficiază de o serie de avantaje competitive, printre care și atragerea mai rapidă a angajaților motivați. Acest lucru este confirmat de un sondaj susținut de Liviu Tudor, fondatorul Genesis Property, conform căruia peste 50% dintre angajații intervievați doresc ca angajatorul să fie implicat în protecția mediului, în timp ce 48% dintre aceștia ar prioritiza lucrul într-o companie care prioritizează binele comunității.
Practic, firmele sustenabile atrag mai repede angajați motivați, motivul este unul cât se poate de simplu: angajamentul față de sustenabilitate este un indicator al unei culturi organizaționale sănătoase. Companiile care integrează principii sustenabile în activitatea lor tind să atragă angajați cu aceleași principii, motivați nu numai la locul de muncă, ci și în ceea ce privește bunăstarea mediului înconjurător.
2. Pot atrage mai ușor angajați din generația Z
În contextul muncii, cerințele și principiile generației Z sunt schimbate față de cele cu care angajatorii sunt obișnuiți, așa că stă în puterea fiecărei companii să se adapteze acestor cerințe, astfel încât să atragă angajați talentați.
În acest sens, un echilibrul între viața personală și cea profesională și programul de lucru flexibil este unul dintre aspectele care se află în tendință pe piața muncii. În același timp, angajații din generația Z își doresc mai mult decât un job; ei caută să aibă un scop și un impact pozitiv asupra comunității. De aceea, sunt atrași de companiile care se aliniază cu valorile lor și care contribuie la protecția mediului înconjurător.
3. Își creează reputație și brand puternic
În prezent, prin angajamentul lor față de mediu, companiile care adoptă sustenabilitatea nu numai că atrag mai ușor angajați talentați, ci și reușesc să își creeze un brand puternic în viziunea clienților prin:
-creșterea credibilității pe piață;
-diferențierea față de concurenți;
-implicarea în acțiuni sociale care să contribuie la dezvoltarea comunității.
Un bun exemplu de brand care beneficiază de avantajele implementării unor activități sociale în strategia de dezvoltare este Coca Cola, care s-a implicat în reabilitarea ecoturistică a cascadei Bigăr și în alte proiecte sustenabile cu o valoare totală de 21 milioane de euro.
4. Eficientizează costurile
Din punct de vedere sustenabil, dacă pentru atragerea angajaților și îmbunătățirea reputației pot fi eficiente investițiile în proiecte de acest fel, pentru dezvoltarea comunității locale, atunci când vorbim de eficientizarea costurilor există alte câteva de investiții care pot fi de mare ajutor în acest sens.
Un exemplu, pot fi investițiile în sisteme de reducere a consumului de energie electrică. Acestea scad și costurile pe care compania le are în timp cu electricitatea și contribuie și la folosirea inteligentă a resurselor.
Un alt exemplu care merită menționat aici este gestionarea eficientă a deșeurilor. Prin adoptarea practicilor de gestionare eficientă a deșeurilor, cum ar fi coșuri de gunoi pentru fiecare tip de deșeu, ai posibilitatea de a reduce costurile asociate eliminării și reciclării acestora. Reciclarea și reducerea deșeurilor pot genera, de asemenea, venituri suplimentare prin valorificarea materialelor reciclabile.
Aşadar, atragerea angajaților motivați și a celor din generația Z, crearea unui brand puternic și eficientizarea costurilor sunt câteva dintre cele mai importante beneficii de care se bucură antreprenorii care adoptă sustenabilitatea. Dacă și tu ai un business și îți dorești să profiți de aceste beneficii, folosește-te de informații și pune în aplicare strategiile care se potrivesc cel mai bine cu specificul afacerii tale.
Sursa: www.antena3.ro