Cargoul Medy s-a scufundat aproape de intrarea în Portul Constanţa

Cargoul turcesc „Medy”, încărcat cu peste 3.200 de tone de fier vechi, s-a scufundat marţi (31 august 2010) la ora 12,45, la aproximativ 12 km sud-est de ieşirea din Portul Constanţa, după ce comandantul vasului ceruse ajutorul salvatorilor români, la primele ore ale dimineţii, pentru că nava se înclinase periculos.

Directorul Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM), Ion Voicu, a precizat că, în jurul orei 4,45, echipajul format din 17 marinari a fost salvat remorcherul Grupului de Servicii Petroliere Orion (GSP), iar în jurul orei 7,20, au fost debarcaţi, în siguranţă, în Portul Constanţa.
Ulterior s-a încercat remorcarea navei, cu remorcherul Hercules, dar pe fondul condiţiilor meteorologice nefavorabile, cu mare deosebit de agitată şi vânt puternic, cargoul s-a scufundat în jurul orei 12,45, la o oră după ce începuse tractarea, chiar în apropierea pasei de intrare în Portul Constanţa, după ce se înclinase la 40 de grade şi luase multă apă în magazii.

Autorităţile navale spun că există pericolul poluării cu hidrocarburi, vasul având rezerve de combustibil, cel puţin pentru un voiaj până la Istanbul. Vasul „Medy”, sub pavilion Turcia, de 6.000 tdw, încărcat cu 3.247 de tone de fier vechi, a plecat din portul Constanţa-Sud la scurt timp după miezul nopţii de marţi spre miercuri, cu destinaţia Istanbul.
Miercuri dimineaţă, la câteva ore de la plecare din Portul Constanţa, echipajul a anunţat că nava ia apă, din motive necunoscute, şi s-a înclinat cu circa 20 de grade, fiind în pericol de scufundare. Ulterior, vasul s-a înclinat în bordul babord (bordul stâng) până la un unghi de aproximativ 40 de grade.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata