Cele 14 poduri şi pasaje din Bucureşti revin la Administraţia Străzilor

Cele 14 poduri şi pasaje din Capitală vor reveni la Administraţia Străzilor, deoarece Municipalitatea nu are o structură care să se ocupe de întreţinerea lor, iar licitaţia pentru atribuirea acestor lucrări nu a putut fi finalizată.

Astfel, consilierii generali ai Capitalei au adoptat, joi, o hotărâre în baza căreia se abrogă hotărârea CGMB nr. 56/27.03.2014 privind efectuarea operaţiunilor de salubrizare şi întreţinere a unor poduri şi pasaje pe raza Municipiului Bucureşti.

„La propunerea fostului primar general, noi am aprobat ca toate cele 14 pasaje şi poduri din Bucureşti să fie luate de la Administraţia Străzilor, trecute la Municipalitate, urmând să aibă loc o licitaţie publică privind salubrizarea şi întreţinerea acestor pasaje. A existat o licitaţie publică la care nu s-a reuşit adjudecarea. Deci, în acest moment, cele 12 pasaje nu sunt administrate de nimeni, pentru că Municipalitatea nu are o structură care să facă acest lucru. Orice eveniment care poate apărea poate crea probleme pentru traficul din Bucureşti”, a explicat consilierul general Mircea Raicu în cadrul şedinţei.

Din expunerea de motive a proiectului reiese că, între anii 2014-2015, Direcţia Utilităţi Publice a derulat procedura de licitaţie publică deschisă privind atribuirea unui acord-cadru pentru Servicii de curăţare şi întreţinere pentru pasaje şi poduri rutiere din Municipiul Bucureşti, care nu a putut fi finalizată. Singurul ofertant, SC Compania Romprest Service SA, nu a îndeplinit condiţiile pentru adjudecarea licitaţiei. Pe de altă parte, conform OG 21/2002, consiliile locale au obligaţia să asigure: repararea şi întreţinerea străzilor, a drumurilor comunale, podurilor, modernizarea drumurilor existente.

Citeste si:  Răzvan Murgeanu, reţinut pentru trafic de influenţă, dare de mită şi instigare la spălare de bani

„Ținând cont că, până în prezent, în cadrul Direcţiei Utilităţi Publice nu a fost creată o structură cu atribuţii specifice şi nici nu a fost identificat personal de specialitate, care să primească sarcini suplimentare, nu au fost duse la îndeplinire prevederile HCGMB 56/2014 privind efectuarea operaţiunilor de salubrizare şi întreţinere a unor poduri şi pasaje pe raza Municipiului Bucureşti, iar operaţiunile pentru salubrizarea, întreţinerea podurilor şi a pasajelor rutiere se regăsesc în Regulamentul de organizare şi funcţionare al Administraţiei Străzilor, considerăm că este necesar, faţă de cele mai sus, abrogarea acestei hotărâri”, se arată în expunerea de motive.

Potrivit raportului de specialitate, Administraţia Străzilor, conform regulamentului de organizare şi funcţionare şi prin personalul de care dispune, poate duce la îndeplinire obligaţiile din OG 21/2002, nemaifiind necesară HCGMB 56/2014. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner