Inteligența este sintetică. Creșterea pe care o generează este naturală. Roboții de chat cu inteligență artificială generativă ar putea permite oamenilor să interacționeze fără probleme cu computerele. Popularul program ChatGPT al OpenAI a inspirat, prin urmare, optimismul în domeniul tehnologiei, risipind tristețea din jurul defunctei Silicon Valley Bank.
Google tocmai și-a lansat chatbotul Bard în rivalitate cu AI ChatGPT-4 actualizat ChatGPT-4 prezentat de OpenAI săptămâna trecută. Pentru moment, ChatGPT-4 se bucură de avantajul de a veni primul pe piață.
Peste 100mn de persoane s-au înscris pentru a utiliza ChatGPT, potrivit estimărilor. Mulți lucrează în domeniul tehnologiei, motiv pentru care atât de multe experimente se concentrează pe generarea de cod pentru jocuri video.
Companiile încep să integreze instrumentele. Susținătorul Microsoft va adăuga ChatGPT-4 la aplicațiile Office cu plată, cum ar fi foile de calcul Excel. LinkedIn îl va folosi pentru a alimenta prompturi pentru ca utilizatorii să interacționeze cu articolele. Orice muncă care implică text sau imagini, de la inginerii de software la avocați și la resurse umane, poate utiliza AI generativă.
Consumerizarea se mișcă într-un ritm rapid. Monetizarea este încă în curs de realizare. Costurile sunt ridicate și foarte variabile. Veniturile sunt scăzute.
OpenAI oferă un abonament de 20 de dolari pe lună pentru ChatGPT Plus și taxează dezvoltatorii pentru a licenția tehnologia sa. Se pare că prognozează venituri de 200 milioane de dolari în acest an. Dacă ar asigura o evaluare de 29 miliarde de dolari, ar fi evaluată la 145 de ori vânzările.
Big Tech ar putea acapara o parte din veniturile OpenAI prin includerea AI în produsele gratuite. Google integrează IA generativă în instrumente precum procesorul de texte Google Docs. Meta o folosește pentru a-și îmbunătăți sistemul de publicitate.
IA este la fel de bună ca și informațiile din modelele sale lingvistice mari. Crearea acestor modele ar putea fi o sursă fructuoasă de venituri. Cel mai recent model al firmei de AI Anthropic, Claude, este deja utilizat de clienți.
OpenAI este clar că tehnologia este încă defectuoasă. Motorul de căutare cu inteligență artificială al Microsoft a produs unele rezultate ciudate. Companiile care adaugă în grabă caracteristici imperfecte de inteligență artificială riscă să întoarcă utilizatorii împotriva lor. Dar consecințele unei evoluții prea lente vor fi și mai grave.
Sursa – www.ft.com