China şi Europa concurează pentru autobuzul viitorului

Intr-o ţară cu peste 1,3 miliarde de locuitori, gestionarea sistemului de transport public în anumite zone este un adevărat haos. Pentru a rezolva problema, China va pune la punct o serie de hibrizi, un nou mijloc de transport între autobuz şi tren, care se deplasează deasupra traficului auto.

Cu ajutorul şinelor, noile vehicule vor circula pe rute suspendate, deasupra maşinilor care vor rula pe dedesubt, informează marţi ziarul La Razon. China a decis să se pună la zi cu transportul din marile oraşe, cu ajutorul unui proiect revoluţionar pentru acest sector care a fost prezentat la cea de-a XIII-a Expoziţie Internaţională de înaltă tehnologie de la Beijing care a avut loc în mai.

Va fabrica astfel autobuze gigat care vor călători pe şine în timp ce restul traficului se va desăşura pe dedesubt. Sistemul este pe bazat pe şine suspendate care vor începe să fie instalate la sfârşitul acestui an în districtul Mentougou (capitală). Proiectul va fi realizat de compania Shenzhen Huashi Future Partking Equipment. Vehiculele, de şase metri lăţime şi patru înălţime, vor transporta circa 1.200 de persoane cu o viteză de 40 km/h.

Vor funcţiona cu energie electrică şi panouri solare, un adevărat ‘respiro’ pentru mediul înconjurător, iar staţiile prin care vor trece noile mijloace de transport se vor construi pe platforme de cele două părţi ale străzilor.
Unul din punctele forte ale acestui proiect este costul de fabricaţie şi de instalare a fiecărui tronson: 40 de kilometri vor costa 10 la sută din costul unui metrou. Compania care dezvoltă proiectul speră de asemenea că noul mijloc de transport să diminueze cu între 20 şi 30 la sută ambuteiajele.

Proiectul chinez nu este însă singurul de acest gen care se dezvoltă în lume. Are concurenţă şi încă una serioasă. Precum Asociaţia Internaţională a Transportului Public (UITP, em engleză), care lucrează la un model pe care speră să-l lanseze în 2020. Proiectul face parte din programul ‘Sistem de Autobuze Europene ale Viitorului’, menit să armonizeze transportul urban la cerinţele secolului XXI.

Printre noutăţi figurează o nouă tehnologie destinată să transporte până la 120 de persoane cât mai comod posibil. În afară de faptul că se conduce singur, prin intermediul unei camere care ‘va ciť semnele şi mărcile traseului, autobuzul viitorului va dispune de un sistem de paraşocuri specializat în reducerea daunelor în cazul unei eventuale loviri. Şi, desigur, va fi ecologic. Cel mai probabil va folosi un combustibil liber de emisii de CO2 sau o baterie electrică.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata