Cifra de afaceri de 384 de milioane de euro în primul trimestru din anul 2022, este raportată de Grupul Orange

29

În primele trei luni din acest an, Grupul Orange România raportează o cifră de afaceri consolidată de 384 de milioane de euro. Dinamica pieței din această perioadă este pusă pe seama creșterii vânzărilor de echipamente, în ciuda contextului global nefavorabil cauzat de lipsa stocurilor, dar și de diminuarea veniturilor din servicii.

Concret, la finalul primului trimestru, Grupul Orange România oferea servicii mobile către 10,5 milioane de clienți, servicii fixe în bandă largă către 1,32 milioane de clienți, iar servicii de televiziune prin cablu și satelit către 1,5 milioane de clienți. Pentru Orange în România, trimestrul întâi a fost marcat de finalizarea tranziției Orange Romania Communications* către brandul Orange și de lansarea primei oferte comune de servicii fix-mobil destinată tuturor clienților Orange și Orange Romania Communications. Cele două companii continuă să funcționeze ca două entități juridice separate.

Procentual, Orange Romania Communications reprezintă noul nume al entității Telekom Romania Communications, din care Grupul Orange România a achiziționat pachetul majoritar de 54% la finalul anului trecut, restul de 46% fiind deținut de către statul român.

În intervalul ianuarie – martie 2021, Orange România a realizat o cifră de afaceri în valoare de 264 milioane de euro. La 31 Martie 2021, Orange România oferea servicii mobile, fixe și TV pentru 10,6 milioane de clienți. Serviciile fixe în bandă largă aveau 418.000 de clienți.

În contextul conectivităţii, pe parcursul primului trimestru din 2022, peste 11.000 de locuitori din 50 de localități din mediul rural au primit acces la conectivitate 4G, procentul de acoperire fiind de 98,38% din populație, în timp ce 89 de noi localități din mediul urban și rural au început să folosească serviciile rețelei 4G+, procentul de acoperire atingând 72,48% din populație.

În ceea ce privește rețeaua 5G, aceasta este disponibilă clienților din 17 orașe. Tot în primul trimestru din 2022, capacitățile 5G au fost testate în premieră în laboratorul 5G Orange din România, unde a fost realizat primul apel de date ce folosește nativ doar infrastructura 5G, respectiv rețeaua de tip StandAlone (5G SA), ceea ce permite uRLLC (Ultra-Reliable Low Latency Communications), oferind latență de sub 5ms și capacitate mare de transfer a datelor în partiții dedicate ale rețelei 5G.

Orange Business Services și YOXO

Concret, primul trimestru al anului 2022 a fost marcat de o creștere a veniturilor totale din servicii pentru companii față de aceeași perioadă a anului 2021, continuând tendința ultimilor ani. Segmentul IT&C rămâne cel mai dinamic, cu creșteri semnificative în zona de securitate cibernetică și Cloud. La nivelul ultimelor 3 luni, veniturile din servicii mobile au fost în creștere, completând celelalte verticale în ascensiune, în contextul extinderii conceptului de birou de oriunde.

Astfel, în T1 2022, YOXO, abonamentul 100% digital a ajuns la o bază de clienți de aproape 3 ori mai mare față de aceeași perioadă a anului precedent. Nivelul de utilizare a serviciului My Orange și numărul clienților care au optat pentru zona de e-commerce și servicii digitale au continuat să crească în T1 2022. Această tendință a fost susținută de ofertele digitale, cât și de funcționalitățile îmbunătățite în aplicație pentru tranzacțiile procesate digital.

Totodată, o creștere au avut-o și canalele de chat bot, Djingo, respectiv voice bot, Djia. Numărul de conversații cu Djingo a crescut în T1 2022 cu 40% față de T1 2021, în timp ce jumătate de milion de clienți au discutat în primul trimestru al anului cu Djia.

Sursa: Wall-street.ro
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata