CNA a adoptat regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei pentru alegerile parlamentare parţiale

Membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) au adoptat în şedinţa de marţi o decizie privind principii şi reguli de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerile parlamentare parţiale.

Potrivit deciziei, campania electorală pe posturile de radio şi televiziune începe cu 15 zile înainte de ziua votării şi se încheie cu 24 de ore înainte de momentul începerii votării.

„Campania electorală prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale se desfăşoară în condiţiile stabilite de Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, a Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 şi a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea prevederilor Legii audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, ale Codului de reglementare a conţinutului audiovizual, adoptat prin Decizia Consiliului National al Audiovizualului nr. 220/2011, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale prezentei decizii”, relevă sursa citată.

Radiodifuzorii publici şi privaţi sunt obligaţi să asigure, în cadrul emisiunilor prevăzute în decizie, reflectarea desfăşurării campaniei electorale cu respectarea următoarelor principii: echitate — competitorii electorali trebuie să aibă posibilitatea de a se face cunoscuţi electoratului, echilibru — prezentarea competitorilor electorali proporţională cu importanţa evenimentelor electorale şi imparţialitate — obligaţia radiodifuzorilor de a trata competitorii electorali obiectiv şi echidistant.

De asemenea, potrivit documentului „candidaţii şi reprezentanţii competitorilor electorali au acces gratuit la serviciile publice de radio şi de televiziune numai în emisiunile electorale definite la art. 7, în condiţiile prevăzute la art. 38 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 35/2008. Candidaţii şi reprezentanţii competitorilor electorali au acces la serviciile private de radio şi de televiziune numai în emisiunile electorale definite la art. 7; fiecare radiodifuzor privat va practica acelaşi tarif pe emisiune de promovare electorală şi respectiv pe unitatea de timp în cazul spotului electoral pentru toţi competitorii electorali. Tarifele vor fi stabilite în urma negocierilor desfăşurate cu toţi competitorii electorali interesaţi şi vor fi făcute publice”.

Posturile de radio şi de televiziune private care intenţionează să realizeze şi să difuzeze emisiuni electorale au obligaţia să anunţe competitorii electorali şi cu cel puţin 48 de ore înainte de a începe difuzarea de emisiuni electorale să comunice CNA implicarea lor în campania electorală. În situaţiile în care unii candidaţi sau competitori electorali nu doresc utilizarea integrală a timpilor alocaţi, posturile vor solicita acestora completarea unei declaraţii scrise în acest sens.

Începând cu 48 de ore înainte de ziua votării şi până la închiderea urnelor se interzice prezentarea de sondaje de opinie, televoturi sau anchete făcute pe stradă. Cu 24 de ore înainte de începerea votării şi până la închiderea urnelor e interzisă difuzarea emisiunilor şi a spoturilor electorale prevăzute la articolul 7.

Acest articol prevede că radiodifuzorii publici şi privaţi pot acorda acces competitorilor electorali numai prin: emisiuni de promovare electorală, emisiuni de dezbatere electorală şi spoturi electorale în care competitorii electorali sau candidaţii, după caz, îşi promovează programele politice, activităţile de campanie electorală ori propria candidatură. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata