PUBLICITATE
CONTACT
Financiarul
  • Actuale
  • Business
    • Afaceri
    • Companii
    • Construcţii
    • Auto
    • Asigurări
    • Agricultură
  • Economic
    • Economie
    • Investiții
    • Finanțe Bănci
    • Bursă
    • Crypto
  • Lifestyle
    • Casă și Grădina
    • Educaţie
    • Lifestyle
    • Horoscop
    • Meteo
    • Sănătate
    • Timp Liber
  • Politică
  • Externe
  • Tech
    • Tehnologie
Citești Comerțul cu vehicule electrice în Regatul Unit și în Europa
Share
Aa
Financiarul Financiarul
  • Actuale
  • Business
    • Afaceri
    • Companii
    • Construcţii
    • Auto
    • Asigurări
    • Agricultură
  • Economic
    • Economie
    • Investiții
    • Finanțe Bănci
    • Bursă
    • Crypto
  • Lifestyle
    • Casă și Grădina
    • Educaţie
    • Lifestyle
    • Horoscop
    • Meteo
    • Sănătate
    • Timp Liber
  • Politică
  • Externe
  • Tech
    • Tehnologie
Social
Website by PSK

Home - Actuale - Comerțul cu vehicule electrice în Regatul Unit și în Europa

Comerțul cu vehicule electrice în Regatul Unit și în Europa

Autor Lautaru Stana 22 mai 2023 6 minute citire
Comertul cu vehicule electrice in Regatul Unit si in Europa

Toată lumea vrea o felie din piața vehiculelor electrice. Producția de automobile nu este doar un angajator important, ci și un simbol al măiestriei de fabricație a unei națiuni, de la Mini-urile britanice la Ferrari-urile italiene. Pe măsură ce sectorul se transformă în sectorul electric pentru a îndeplini obiectivele privind schimbările climatice, SUA, UE și China au fost împinse într-o cursă pentru a construi capacități interne de producție de vehicule electrice. În această frenezie de subvenții și acorduri, producătorii de automobile electrice trebuie să decidă cum să își localizeze cel mai bine lanțurile complexe de aprovizionare.

Săptămâna trecută, producătorul global de automobile Stellantis – care deține mărci precum Vauxhall, Peugeot și Citroën – a avertizat legislatorii britanici că ar putea fi nevoit să închidă una dintre fabricile sale de camionete electrice. Se teme că producția va înceta în curând să mai fie competitivă. Din 2024, ca parte a acordului comercial post-Brexit, vehiculele electrice comercializate între Regatul Unit și UE vor trebui să aibă 45% din piesele lor provenite din oricare dintre cele două regiuni, în caz contrar urmând să fie supuse unor tarife de 10%. Constructorii de automobile britanici și europeni spun că nu sunt pregătiți și se tem că vor fi strămutați pe piața celuilalt.

În timp ce așa-numitele reglementări privind „regulile de origine” erau clare atunci când a fost încheiat acordul Brexit, producătorii de automobile susțin că invazia Rusiei în Ucraina și tulburările din lanțul de aprovizionare de atunci au modificat dinamica costurilor. De asemenea, fabricile de baterii de pe ambele părți ale canalului sunt înființate mai târziu decât se așteptau atunci când au fost stabilite regulile. Regula în sine acționează ca un băț important atât pentru autopropulsori, cât și pentru factorii de decizie politică, pentru a investi în construirea unui ecosistem național înfloritor de vehicule electrice. Însă, dacă producătorii simt că acest lucru nu există, regulile riscă să afecteze sectorul, la fel cum Legea privind reducerea inflației din SUA și China îi atrag pe aceștia. Aceasta ar putea însemna chiar că vehiculele electrice comercializate între Regatul Unit și Europa vor fi supuse unor tarife, în timp ce vehiculele pe benzină nu vor fi supuse unor tarife, ceea ce ar face ca vehiculele electrice să rămână mai scumpe pentru mai mult timp. Acest lucru nu ar fi ideal pentru agenda ecologică.

6 pași prin care orice român își poate construi fondul de urgență
10 greșeli financiare care te țin sărac. Cum le corectezi
5 metode prin care poți reduce cheltuielile cu alimentele
3 obiceiuri banale care îți golesc contul mai repede decât crezi

În acest stadiu, o prelungire a termenului limită 2024, așa cum solicită firmele, ar putea avea sens. Dar producătorii de automobile și guvernele nu trebuie să o folosească ca scuză pentru a întârzia și mai mult acțiunile. Într-adevăr, Regatul Unit – care este și mai mult în urma Europei în spațiul EV – trebuie să recunoască faptul că tarifele sunt doar un element al efortului mare necesar pentru a construi un sistem EV competitiv.

Bateriile, care se confruntă și ele cu normele privind conținutul local, reprezintă o parte semnificativă din costul total al VE. Dar Marea Britanie are doar o mână de gigafabrici de baterii în perspectivă, în comparație cu cele 30 din Europa. Încercările de a atrage producătorii de baterii din Asia și de a-i încuraja pe cei din țară au eșuat – Britishvolt s-a prăbușit în ianuarie. De asemenea, bateriile au nevoie de minerale esențiale și de procese de rafinare. SUA și UE investesc bani în acest sens. Regatul Unit este în urmă, chiar și în întregul lanț de aprovizionare, chiar și înainte de a lua în considerare aspecte mai largi, cum ar fi costurile ridicate ale energiei și logisticii.

Dezvoltarea unei industrii înfloritoare a vehiculelor electrice și a bateriilor necesită o gândire pe termen lung și unită în toate sectoarele. Până în prezent, acest lucru lipsește în Regatul Unit. Guvernul evită cu totul noțiunea de strategie industrială, iar recentele tulburări politice nu au ajutat. A fost lăsat să urmărească acorduri independente și să facă lobby la Bruxelles – o abordare ineficientă în comparație cu miliardele promise în SUA și în Europa. Pentru producătorii de automobile electrice, Marea Britanie nu pare a fi un pariu serios pe termen lung.

În cele din urmă, speranța că Comisia Europeană va întârzia reglementările nu este o strategie, nici pentru producătorii de automobile din Marea Britanie, nici pentru cei din Europa. UE ar putea avea un stimulent pentru a amâna cerințele mai dure, fiind mai avansată decât Marea Britanie în acest sector. Dar, în egală măsură, ar putea considera că, având în vedere că daunele ar putea fi mai mari pentru Regatul Unit decât pentru propria industrie auto, având în vedere că Regatul Unit depinde mai mult de exporturile de automobile către blocul comunitar, menținerea acestora ar putea contribui la atragerea de afaceri peste Canalul Mânecii. Oricum ar fi, bătălia globală pentru vehiculele electrice se anunță a fi una crâncenă, iar cei care nu au o abordare strategică vor fi lăsați în urmă.

Sursa – www.ft.com

Tag: Europa, Regatul Unit, vehicule electrice
Distribuie acest articol
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Înapoi Biden afirma in conferinta de presa de la Hiroshima ca Biden afirmă, în conferința de presă de la Hiroshima, că republicanii trebuie „să se îndepărteze de pozițiile lor extreme” privind limitarea datoriei
Înainte ded984ab cdf0 4c6e 9f24 47b6c44187c0 Votarea alegerilor din Grecia începe cu Noua Democrație care se așteaptă să conducă

Cele mai populare știri

obiceiuri financiare

6 obiceiuri financiare care îți pot îmbunătăți viața în doar 3 luni

Vinia Iasi poate folosi denumirea Cotnari deoarece nu este marca inregistrata

Vinia Iasi poate folosi denumirea Cotnari deoarece nu este marca inregistrata

Proiecte de aproape 400 milioane euro, depuse in Regiunea Centru pe programul REGIO

Proiecte de aproape 400 milioane euro, depuse in Regiunea Centru pe programul REGIO

Bechtel are de primit peste 53 milioane de euro pentru lucrări, în 2008

Bechtel are de primit peste 53 milioane de euro pentru lucrări, în 2008

CCIB dezbate problema forţei de muncă în România

CCIB dezbate problema forţei de muncă în România

Cele mai noi știri

Țara aleasă de români pentru vacanțe culturale. Numărul de turiști a crescut cu 10%

Țara aleasă de români pentru vacanțe culturale. Numărul de turiști a crescut cu 10%

rate, ratele

6 metode prin care să îți plătești ratele mai ușor. Cum poți scăpa de acest stres!

creditului

5 greșeli care îți cresc inutil costul total al creditului cu mii de lei

datoria publică

Semnal de alarmă pentru finanțele publice. Datoria publică a României a atins un prag istoric

bitcoin

Prag istoric pentru Bitcoin. Cât a ajuns să valoreze criptomoneda

Citeste si:

impozitul, taxe

IMPOZITUL pe case și apartamente SE TRIPLEAZĂ. Când intră în vigoare

fond de urgență

Cum îți construiești un fond de urgență care chiar funcționează

masterchef 2

Cine câștigă mai mult? Salariile fabuloase ale lui Sorin Bontea, Florin Dumitrescu și Cătălin Scărlătescu la „MasterChef”

Mircea Bravo

Câți bani încasează pe lună Mircea Bravo din YouTube și Facebook

Articole recomandate

obiceiuri financiare

6 obiceiuri financiare care îți pot îmbunătăți viața în doar 3 luni

Autor Bianca Maria 23 mai 2025
Țara aleasă de români pentru vacanțe culturale. Numărul de turiști a crescut cu 10%

Țara aleasă de români pentru vacanțe culturale. Numărul de turiști a crescut cu 10%

Autor Bianca Maria 23 mai 2025
rate, ratele

6 metode prin care să îți plătești ratele mai ușor. Cum poți scăpa de acest stres!

Autor Bianca Maria 23 mai 2025
5 metode prin care poți reduce cheltuielile cu alimentele

5 metode prin care poți reduce cheltuielile cu alimentele

Autor Bianca Maria 22 mai 2025
creditului

5 greșeli care îți cresc inutil costul total al creditului cu mii de lei

Autor Bianca Maria 22 mai 2025
datoria publică

Semnal de alarmă pentru finanțele publice. Datoria publică a României a atins un prag istoric

Autor Bianca Maria 22 mai 2025

Rămâi mereu informat cu cele mai recente știri din lumea financiară! Îți oferim zilnic cele mai importante știri din domeniul economiei, atât din țară, cât și internaționale. Citește în fiecare zi cele mai noi știri pentru a fi mereu la curent cu tot ce se întâmplă, astfel încât să poți lua decizii bine informate și să rămâi conectat la realitatea economică din întreaga lume.

  • Afaceri
  • Companii
  • Construcţii
  • Asigurări
  • Casă și Grădina
  • Lifestyle
  • Educaţie
  • Sănătate
  • Economie
  • Finanțe Bănci
  • Investiții
  • Bursă
  • Externe
  • Politică
  • Agricultură
  • Tehnologie
Website by PSK
  • Home
  • Cookies
  • Politica de confidentialitate
  • Termeni si Conditii
adbanner
AdBlock activ
Financiarul este un site neafiliat politic si se sustine din publicitate. Vă rugăm să dezactivati AdBlock pentru a susține site-ul. Multumim
Okay, I'll Whitelist
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?