Compania auto Volkswagen ar putea fi nevoită să despăgubească toți clienții europeni

După ce gigantul auto Volkswagen i-a indus în eroare pe clienți în privinţa emisiilor poluante ale vehiculelor cumpărate, Comisia Europeană şi autorităţile pentru consumatori ale UE au cerut marţi grupului să îi despăgubească pe toţi consumatorii, nu doar pe cei din Germania.

În contextul Volkswagen, compania şi-a recunoscut vina în controversatul dieselgate în 2015, fapt care a dus la o serie de procese, dintre care unele la Curtea Europeană de Justiţie.

„Există decizii judecătoreşti care au expus tratamentul incorect al Volkswagen faţă de consumatori şi totuşi producătorul auto nu doreşte să colaboreze cu organizaţiile consumatorilor pentru a găsi soluţiile corecte pentru consumatori. Aşa cum am scris companiei anul trecut, nu doar consumatorii din Germania, ci toţi consumatorii trebuie să fie despăgubiţi”, a transmis într-un comunicat comisarul pentru justiţie Didier Reynders, conform reuters.com.

În apărarea sa, Volkswagen a informat-o că din punctul de vedere al companiei, nu sunt justificate plăţile voluntare către consumatorii europeni din afara Germaniei, deoarece maşinile afectate au fost modificate pentru a respecta prevederile legale, potrivit Comisiei Europene.

„Poziţia companiei nu s-a modificat, în pofida deciziilor recente ale curţilor naţionale şi europene, acesta fiind motivul pentru care Comisia şi autorităţile pentru consumatori din UE amplifică presiunile”, a transmis Comisia Europeană  într-un comunicat.

Gigantul auto vrea să preia grupul de închirieri auto Europcar Mobility

În plus, Autoritatea de reglementare a pieţelor financiare din Franţa (AMF) a primit o ofertă de preluare a grupul de închirieri auto Europcar Mobility. Aceasta a venit din partea unui consorţiu condus de gigantul auto Volkswagen.

Financiar, Volkswagen propune un preţ de 0,50 euro pe acţiune, care evaluează compania franceză la 2,9 miliarde de euro, respectiv 2,4 miliarde de dolari. Pentru depunerea ofertei, Volkswagen a făcut echipă cu firma de gestionare a activelor Attestor şi compania olandeză de mobilitate Pon Holdings BV, precizează sursa citată.

În iunie, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul anunţaseră că Europcar Mobility a respins oferta de preluare de la Volkswagen AG, apreciind că este prea scăzută.

Discuţiile vin într-un moment în care Europcar se confruntă cu dificultăţi din cauza pandemiei de coronavirus, care a afectat călătoriile pe plan global şi a redus cererea pentru închirierea de maşini.

În contextul colaborărilor, ar fi o schimbare de direcţie pentru Volkswagen, care, în 2006, a vândut Europcar firmei de investiţii Eurazeo SE, cu suma de 3,32 miliarde de euro.

Sursa: Capital.ro
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata