Compania Națională de Căi Ferate CFR Călători din România va primi primele trenuri noi din ultimii 20 de ani, potrivit ministrului transporturilor, Sorin Grindeanu.
„Ultima dată când s-au cumpărat trenuri noi de călători în România a fost în urmă cu aproximativ 20 de ani, deci de 20 de ani nu s-au mai achiziționat trenuri noi de călători, referindu-ne la CFR Calatori”, a declarat ministrul, citat de Agerpres. El a precizat că, deși unele trenuri au fost modernizate, în această perioadă nu au fost achiziționate trenuri noi.
Noile trenuri ar urma să sosească în acest an. Grindeanu a menționat că procesul de licitație pentru 37 de garnituri noi de tren a fost deja finalizat și că vor fi achiziționate, de asemenea, 82 de trenuri suplimentare atât pentru distanțe lungi, cât și pentru distanțe scurte.
„Lucrurile nu se pot face peste noapte, ci treptat, unul câte unul, pentru că faptul că nu s-a investit foarte mult după Revoluție este unul dintre motivele pentru care avem și incidente pe calea ferată”, a spus Grindeanu, promițând investiții masive pentru infrastructura feroviară în următorii ani.
„Faptul că nu s-au făcut investiții a făcut ca viteza trenurilor în România să fie poate una dintre cele mai lente din Europa în acest moment. Iar investițiile atât în infrastructură, cât și în materialul rulant, în următorii ani vor fi masive, susținute de fonduri europene”, a precizat ministrul.
El a mai spus că o altă companie feroviară, CFR Marfă, va deveni profitabilă în acest an, după ce a reușit să înregistreze profit operațional în 2022.
„Această companie a fost jefuită timp de 20 de ani. A avut contracte neprofitabile”, a adăugat Grindeanu, precizând că CFR Marfă poate fi salvată, în ciuda faptului că Comisia Europeană cere de un deceniu închiderea ei.
Ministrul Sorin Grindeanu și senatorul Paul Stănescu, secretarul general al PSD, s-au aflat miercuri într-o vizită la fabrica Astra Rail Caracal, pentru a marca 50 de ani de când a fost fabricat acolo primul vagon.
Sursa – www.romania-insider.com