Cea mai mare pondere în rezultatele consolidate orientativ o are activitatea LIFE IS HARD, compania emitentă, care a înregistrat creșteri semnificative la nivelul tuturor indicatorilor de performanță: cifra de afaceri realizată de LIH în 2023 se ridică la 30,5 milioane de lei (cu 22% mai mare vs 2022), iar profitul net a ajuns la 6,4 milioane de lei (cu 39% mai mare vs 2022), însemnând o execuție bugetară de 146% pe acest indicator. Compania se află într-un echilibru financiar stabil din perspectiva solvabilității, având un grad scăzut de risc.
În afirmaţiile sale, “Întregul ecosistem de business Life is Hard (LIH, Performia si Innobyte) a avut creșteri de două cifre în 2023, urmând curba ascendentă din ultimele perioade de raportare și generând un profit net important, în creștere cu 102%. Sunt rezultate fundamentate pe viziunea noastră strategică de dezvoltare, pe care o urmăm consecvent pe toate liniile de business și care ne va genera creșteri consistente și în viitor”, menționează Cătălin Chiș, CEO și președinte al Consiliului de Administrație Life Is Hard S.A.
Care sunt noutățile relevante aduse în anul 2023 pentru LIH și deținerile sale
Anul trecut, emitentul LIH și-a consolidat produsul principal 24broker, cea mai extinsă platformă de distribuție de asigurări din România, dezvoltând noi module și integrând componenta de inteligență artificială (AI), în urma unei investiții semnificative de 10,68 mil lei, ce a avut ca surse fonduri europene (aprox 6,8 milioane de lei) și resurse proprii (3,87 de milioane de lei).
În contextul liniei în strategia de dezvoltare a unui ecosistem comprehensiv de distribuție de asigurări, care să faciliteze accesul la piață a cât mai multor produse si jucători, LIH a dezvoltat 24MGA – un produs nou, inovator, dedicat companiilor de asigurare europene care doresc să pătrundă pe piețe noi colaborând cu brokerii locali.
De asemenea, LIH a recunoscut potențialul considerabil al XIGA, un startup insurtech care avansează conceptul embedded insurance în regiunea Europei Centrale și de Est și în care LIH are o cotă de participare de 10%, prin LIH Ventures. XIGA operează pe model B2B2C și își propune să ofere companiilor B2C posibilitatea de a include produse de asigurare în oferta lor, crescându-și, astfel, veniturile și facilitând accesul digital al utilizatorilor finali la produse din insurance care le asigură protecție.
Prezența pe piața de eCommerce, derulată prin Innobyte Solutions, s-a consolidat prin investiții într-un nou tip de competență tehnologică (VTEX, platforma cu cea mai mare expansiune globală), care a generat încă din 2023 un volum de business relevant, securizând reziliența companiei pe termen mediu și lung. Ca urmare, cifra de afaceri Innobyte a ajuns la 12,5 mil lei (aprox 30% creștere vs 2022), în timp ce profitul net a depășit 2 mil lei, înregistrând o majorare de 41%.
Prezența Life Is Hard pe zona de consultanță financiară, derulată prin Performia Finance (unde LIH detine 40%) s-a întărit în 2023. Performia a pus anul trecut accentul pe investiții în procesare automatizată și consolidarea echipei interne, ceea ce a dus la un profit net de 598.000 de lei. Acest proces a dus la o creștere de 20% a cifrei de afaceri, care a atins 3,4 milioane de lei la final de 2023, urmând ca beneficiile în profit să fie materializate în anii următori.
În precizările sale, “Suntem la startul expansiunii regionale, iar tehnologia și inovarea sunt cele două atribute principale pe care ne bazăm performanța și creșterea capacității de operare a întregului ecosistem de business Life Is Hard. În același timp, acordăm o atenție deosebită oamenilor din echipele noastre, dezvoltarea lor fiind baza evoluției noastre viitoare. În 2023 am adoptat două măsuri importante care îi vizează direct: am preluat integral costurile generate de noua legislație fiscală din IT, securizând veniturile angajatilor vizați de aceste prevederi, respectiv am decis să extindem programele SOP către angajații tuturor companiilor în care LIH este acționar, inclusiv Innobyte și Performia. Ne dorim ca aceștia să resimtă direct beneficiile fiecărei etape de creștere, corelate cu performanța individuală”, a mai spus Cătălin Chiș.
Aşadar, Life Is Hard este prima companie românească de software listată la BVB, piața AeRo, segmentul Premium, iar din 2021 face parte din indicele BET AeRO.
Compania are 19 ani de activitate, iar în 2020 a intrat în proces de dezvoltare accelerată prin achiziții și fuziuni care i-au crescut semnificativ rezultatele financiare și poziția pe piață. Astfel, Life Is Hard a integrat fondul de comerț al companiilor Active Power Solutions (APS) respectiv TreeComm, ambele distribuitori de telecomunicații B2B, și a preluat 40% din actionariatul Performia Finance (servicii financiare), respectiv 100% din Innobyte Solutions (e-Commerce).
În anul 2022, compania a fondat LIH Ventures, un braț de inovare pentru insurance și domenii conexe prin care își propune să susțină investiții în startup-uri cu potențial de scalare regională.
Activitatea ecosistemului de business Life Is Hard este concentrată pe digitalizare pentru companii și comunități, cu focus crescut pe industria de asigurări.
Sursa: www.economica.net