Când Mark Craig s-a mutat pentru prima dată în orașul New Ferry din Merseyside, în nord-vestul Angliei, acum 35 de ani, avea o reputație decentă.
În ultimul deceniu, comportamentul antisocial a ajuns să distrugă comunitatea.
Bande de 30 sau 40 de copii atârnă în jurul incintei de cumpărături cu scânduri sau în colțul parcului, declanșând incendii și aruncând rachete în trecători, terorizând localnicii.
„Este de mirare că nimeni nu a fost rănit mai grav”, a spus Craig, care în ultimii 20 de ani a condus asociația rezidenților din zonă. Reputația lui New Ferry a devenit „din ce în ce mai proastă, pe măsură ce starea centrului districtual a scăzut”, a adăugat el.
Povești similare sunt raportate în mod regulat în centrele orașelor din Marea Britanie, 54% dintre oameni spunând sondatorilor More in Common în ianuarie că poliția nu ia suficient de serios comportamentul antisocial. Experiența auto-raportată de comportament antisocial a crescut cu aproape 30% între 2015 și 2020, potrivit Oficiului Național de Statistică.
Academicieni, grupurile de reflecție și liderii comunității locale indică o combinație de factori care conduc modelul. Multe servicii locale care odată ar fi ținut un capac asupra unui astfel de comportament rămân goale în urma austerității, în timp ce unele centre orașe s-au luptat cu unități goale și declinul economic, făcându-le magneți pentru dezordine.
Abordarea acestora va presupune eforturi pe termen lung din partea mai multor agenții locale și naționale, spun experții.
Ambele partide politice principale din Regatul Unit au promis că se vor concentra pe această problemă.
Muncii s-au angajat să recruteze încă 13.000 de ofițeri de poliție de cartier și ofițeri de sprijin comunității de poliție. Guvernul a lansat o strategie în martie, care include interzicerea deținerii de gaz râd și poliție „hotspot” pentru a viza zonele cu probleme.
În raportul său despre nivelare la începutul acestui an, think-tank-ul de dreapta Onward a întrebat locuitorii din cinci orașe – Oldham, Walsall, Clacton, Barry și South Shields – despre cele mai mari preocupări ale lor, care erau similare cu cele ale New Ferry.
Rezidenții s-au referit la „zone interzise” – locuri pe care le-au evitat în centrele orașelor, parcuri și noduri de transport. Numărul de infracțiuni de ordine publică înregistrate, cum ar fi comportamentul beat și dezordonat în orașe, a depășit nivelurile naționale, care s-au dublat în sine din 2015.
Onward a subliniat că a te simți în siguranță pe străzi a fost „o bază esențială pentru alte rute de regenerare”, cum ar fi cheltuielile pe stradă și naveta.
Nivelurile de comportament antisocial în Marea Britanie nu au fost întotdeauna atât de ridicate, a spus Matthew Ashby, lector în știința securității și criminalității la University College London.
O femeie trece pe lângă avizierul comunității în New Ferry cu informații despre comportamentul antisocial © Jon Super/FT
El a spus că politicile de austeritate impuse după criza financiară au redus finanțarea agențiilor locale care au ajutat la identificarea și rezolvarea problemelor. „Înainte de 2010, eram foarte buni să-l gestionăm în Marea Britanie. Dar, pe măsură ce această capacitate a fost eliminată, nu numai în cadrul poliției, ci și în autoritățile locale și în activitatea de tineret, gestionarea acesteia a căzut.”
O soluție recomandată de Onward și preluată de guvern este lansarea „poliției hotspot”, patrule zilnice care vizează locațiile în care este concentrat comportamentul antisocial.
Jon Yates, director executiv al Youth Endowment Fund, un organism caritabil care cercetează politici bazate pe dovezi pentru tineri, a declarat că această mișcare a fost „sensată”.
„Dovezile pentru poliția în hotspot sunt foarte bune și arată reduceri ale crimelor violente, ale infracțiunilor asupra proprietății, ale comportamentului antisocial”, a spus el. „Nu este un lucru greu de făcut. Doar identificați zonele în care comportamentul antisocial este ridicat și apoi asigurați-vă că poliția patrulează în acele zone în fiecare zi timp de 15 minute.”
Ashby a fost de acord, dar a avertizat că strategia ar trebui utilizată pentru a oferi temporar „spațiu de respirație” agențiilor locale pentru a identifica cauza principală a problemei.
El a subliniat că multe zone nu au capacitatea de a menține patrulele în mod permanent. În timp ce numărul ofițerilor de poliție – care a scăzut brusc sub austeritate – a crescut constant din 2019, „nu a existat o creștere corespunzătoare a personalului civil”, cum ar fi analiștii de date. „Asta înseamnă că poliția se luptă să vizeze ceea ce fac în mod eficient, pentru că nu au dovezi”, a spus el.
El a adăugat că poliția a fost, de asemenea, forțată să înlocuiască alte agenții – cum ar fi echipele de sănătate mintală și serviciile pentru tineret – care și-au pierdut capacitatea în condiții de austeritate.
De exemplu, deși guvernul s-a angajat să cheltuiască 500 de milioane de lire sterline pentru a se asigura că „fiecare tânăr va avea acces la cluburi și activități obișnuite” până în 2025, organizația caritabilă YMCA a estimat anul trecut că mai mult de 1 miliard de lire sterline din finanțarea serviciilor pentru tineri au fost retrase din 2010. .
Strategia guvernului s-a referit la rolul jucat de droguri în comportamentul antisocial și a interzis protoxidul de azot, sau gazul râd, pentru uz recreațional.
Dar Rick Muir, director al think-tank-ului polițienesc Police Foundation, a subliniat că interdicția a fost împotriva avizului propriului organism consultativ de droguri al guvernului.
„Cred că acesta are drept scop doar obținerea unui titlu simbolic mare”, a spus el, argumentând că adăugarea medicamentului la o listă lungă de medicamente deja interzise nu ar „face o diferență prea mare”. „Problema pe care oamenii o au cu protoxidul de azot este accesoriile care sunt lăsate în urmă după aceea, ceea ce este o problemă cu gunoiul”, a spus el.
O pictură murală „Love New Ferry” pe partea laterală a unei clădiri din apropierea incintei orașului
Muir a spus că, pe termen lung, este nevoie de mai multă muncă de prevenire pentru a împiedica oamenii să cadă în infracțiuni, în primul rând. El a adăugat că parteneriatele pentru siguranță comunitară – inițiative comune între consilii, poliție și întreprinderile locale, despre care a spus că au devenit ineficiente ca urmare a reducerilor – trebuie reînviate pentru a ajuta la combaterea comportamentului antisocial.
„Nu există nicio îndoială că există o problemă în centrele orașelor”, a spus el. „Ceea ce aș face este să reînvie parteneriatele pentru siguranța comunității și să le concentrez cu adevărat pe criminalitatea la nivel scăzut, comportamentul antisocial și în special prevenirea.”
Între timp, a adăugat Muir, există riscul ca oamenii să nu se obosească să raporteze incidentele. Raportul său Onward a subliniat că „multe comportamente antisociale nu sunt niciodată raportate oficial, în special acolo unde publicul nu are încredere că se va face ceva”.
În New Ferry, Craig a fost de acord că oamenii erau adesea prea speriați de represalii pentru a raporta incidente, fie au simțit că nu are rost.
„Ei se gândesc „de ce ar trebui să mă obosesc să raportez asta – pentru că nimănui nu-i pasă””, a spus el.
Sursa – www.ft.com