Asociația ‘Cluj-Napoca 2021- Capitală Culturală Europeană’, înființată pentru a promova candidatura municipiului pentru acest titlu, a lansat vineri cu concurs în care pune în joc premii de 10.000 de euro.
Scopul concursului este acela de a-i atrage pe artiștii clujeni și nu numai într-un demers de stabilire a identității vizuale a Clujului în competiția pentru titlul de Capitală culturală europeană.
‘Desemnarea acelui oraș din România care va deține acest titlu în 2021 va avea loc în 2015-2016 și va reveni unui juriu internațional format din experți în domeniile artei și culturii, desemnat de organismele UE. Asociația noastră a lansat concursul public de creație a pachetului de identitate vizuală, un simbol pentru candidatura la titlul de Capitală Culturală Europeană. Scopul concursului este obținerea unei interpretări vizuale reprezentative pentru proiectul Cluj-Napoca 2021 — Capitală Culturală Europeană’, a declarat vineri directorul Asociației ‘Cluj-Napoca 2021—Capitală Culturală Europeană’, Florin Moroșanu.
Proiectul concurenților trebuie să ofere o interpretare vizuală reprezentativă a conceptului ‘East of West’, cu care Cluj-Napoca va candida la acest titlu.
Juriul va fi condus de Ioan Sbârciu, președintele Universității de Arte și Design (UAD) Cluj-Napoca, însă va fi luat în considerare și votul publicului care își va putea manifesta susținerea pentru un proiect sau altul pe site-ul asociației.
Data limită până la care pot fi depuse proiecte este 14 august.
Mai multe orașe din România și-au manifestat până în prezent dorința de a candida pentru titlul de Capitală culturală europeană, care se va acorda în 2021 unui municipiu din țara noastră. Alături de Cluj-Napoca, în această competiție intră Bucureștiul, Iași, Craiova, Timișoara, Sfântu Gheorghe și Aradul. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)