Constanţa: A fost finalizat montajul tablierului metalic la noul pod rutier peste Canalul Dunăre-Marea Neagră

Compania Tigitrans SA a finalizat vineri după-amiază instalarea ultimului tronson al tablierului metalic la noul pod rutier care traversează Canalul Dunăre-Marea Neagră, la Ecluza Cernavodă (km 0+45).

Potrivit managerului de proiect al Tigitrans SA, Călin Marinescu, în următoarele trei zile vor fi finalizate toate sudurile de îmbinare ale tronsonului central, ultimul dintre cele 15 câte măsoară podul, urmând ca antreprenorul general Apolodor Comimpex să continue aplicarea armăturilor din oțel striat să finalizeze întinderea hobanelor, să facă reglajele de tensionare și apoi să toarne patul de beton și îmbrăcămintea asfaltică.

„Tronsonul central, montat astăzi (vineri — n.r.), are lungimea de 17,5 metri și o greutate specifică de 109 tone, manevra ascendentă de plasare a imensului segment metalic pe poziție, la înălțimea de 19 metri, fiind realizată, ca de altfel întregul montaj al podului, cu ajutorul macaralei plutitoare GSP Neptun, cu o capacitate de 1800 Tf”, a declarat  Călin Marinescu.

Noul pod rutier va face legătura între porțile 7, 9 și 10 B ale Portului Constanța cu A2, preluând întregul flux rutier dintre porturile Constanța Nord și Constanța Sud și realizând afluirea mărfurilor înspre A2.

Pentru realizarea celor 15 tronsoane de tabliere ale noului pod rutier cu o deschidere de peste 200 de metri, amplasat la 16,5 metri deasupra Canalului Dunăre-Marea Neagră, constructorii de la Tigitrans au debitat și pus în operă peste 3.200 tone de tablă, incluzând aici și cei doi pilonii ai vârfurilor de susținere pentru capetele de prindere a hobanelor, în lungime de 15 metri, montați la cota de +50,58 de metri.

Podul rutier de la km 0+540 al Canalului Dunăre-Marea Neagră este o investiție de aproximativ 28 de milioane de euro realizată de antreprenorul general Apolodor Comimpex SRL pentru Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanta, 70% din investiție fiind asigurate din fonduri structurale europene.

Proiectanții l-au gândit ca pe cel mai mare pod susținut de cabluri din oțel (hobane) din România, cu înălțimea maximă de 65 de metri și deschiderea maximă de 200 metri, între piloni. Lungimea totală a podului, cu bretelele de acces, este de 2,5 kilometri. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata