Impactul impozitului forfetar asupra sectorului auto: avertismente din partea patronatelor
Consecințe sociale și economice severe
Confederația Patronatul Român (CPR) a tras un semnal de alarmă cu privire la introducerea impozitului forfetar, subliniind că aceasta ar putea avea efecte devastatoare asupra sectorului serviciilor auto. Într-un comunicat emis joi, organizația a evidențiat riscurile semnificative pentru bugetul de stat și impactul social negativ.
Avertismentele specialiștilor din domeniu
Victor Balaș, președintele executiv al Asociației Specialiștilor Auto din România (ASAR), membră a CPR, a declarat că propunerile de amendare nu au fost considerate în procesul legislativ. El a subliniat că adoptarea legii de către Camera Deputaților ar conduce la pierderi financiare considerabile pentru companiile din domeniu. „Respingerea acestui proiect este singura opțiune rațională”, a afirmat Balaș.
Efectele imediate ale legii propuse
Balaș a explicat că aplicarea acestei legi va afecta exclusiv unitățile care operează legal și plătesc deja impozite. Conform estimărilor sale, majoritatea firmelor vor fi nevoite să își restrângă activitatea sau chiar să se închidă, ceea ce va duce la o creștere semnificativă a șomajului în rândul angajaților din acest sector.
„O reducere cu 20% în activitate ar putea genera aproximativ 20.000 de noi șomeri”, a adaugat el. Aceasta ar implica un cost suplimentar pentru bugetul național estimat la 144 milioane lei doar prin plata ajutoarelor de șomaj.
Pierderi financiare majore pentru bugetul statului
Balaș estimează că pierderile totale generate prin neplata impozitelor și contribuțiilor sociale s-ar ridica lunar la aproximativ 331 milioane lei. Aceste cifre sugerează că impactul economic al introducerii impozitului forfetar ar depăși cu mult veniturile generate prin această măsură fiscală.
Context legislativ recent
La începutul lunii martie 2021, senatorii au aprobat un proiect de lege care vizează implementarea unui sistem de impozitare forfetară în Codul fiscal românesc, modificând astfel Legea nr. 571/2003. Guvernul României este inițiator al acestei propuneri legislative iar Senatul reprezintă prima cameră sesizată în acest proces decizional.
(Agenția Națională de Presă AGERPRES)