Creşterea profitabilităţii unei companii prin dezvoltarea exporturilor

Criza economica ofera o ocazie de a dezvolta comertul si cooperarea regionala”, a afirmat joi (12 noiembrie 2009) Daniel Inversson, senior adviser la International Trade Center (ITC), din cadrul UNCTAD.

Daniel Inversson a luat cuvântul in cadrul sectiunii dedicate dezvoltarii comertului si cooperarii regionale, la Forumul Economic al Initiativei Central Europene (CEI) de la Bucuresti si a prezentat modalitatile prin care conjunctura creata de criza mondiala poate duce la dezvoltarea comertului si cooperarii, in special in tarile in curs de dezvoltare.

“Creserea profitabilitatii unei companii si a sustenabilitatii acesteia, in special in cazul IMM¬urilor, se poate realiza cu costuri reduse prin cresterea activitatii de export”, a spus expertul UNCTAD. “Este adevarat ca intreprinderea se expune unor riscuri si trebuie sa faca fata unor cerinte, atunci când iese pe piata internationala sau regionala, dar câstigul este mai sustenabil decât in cazul pietei interne.

Citeste si:  Blaga: PDL şi PNL vor depune în Parlament o moţiune simplă pe tema implicării politicului în Justiţie

La nivelul fiecarei intreprinderi trebuie crescut standardul activitatii de marketing, precum si standardele si controlul calitatii, trebuie sa existe reguli simple si clare, aplicate transparent atât la nivelul unei IMM, cât si la nivel national, prin intermediul autoritatilor.”

De mare importanta devine infrastructura rutiera si feroviara, reducerea costurilor aferente realizarii unei tranzactii, compatibilitatea cadrului juridic din tara producatorului si exportatorului cu cel din tara unde vrea sa isi livreze marfa, a explicat Daniel Invers son.
Pentru sprijinirea unor astfel de procese, ITC realizeaza audituri tehnologice, furnizeaza informatii, in special pentru IMM-uri si faciliteaza legaturile intre partenerii interesati.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata