Scădere semnificativă a cifrei de afaceri pentru „Remar” SA Pașcani în primul semestru din 2010
Rezultate financiare sub așteptări
La finalul primelor șase luni ale anului 2010, compania „Remar” SA Pașcani a raportat o scădere de 10,11% a cifrei de afaceri comparativ cu aceeași perioadă din anul precedent. Conform datelor transmise Bursei de Valori București, cifra de afaceri s-a situat la 42.963.412 RON.
Venituri și cheltuieli în declin
Veniturile din exploatare au fost afectate drastic, totalizând doar 30.176.359 RON, ceea ce reprezintă o diminuare cu 56% față de veniturile obținute în prima jumătate a anului trecut (68.868.662 RON). Această scădere se aliniază tendinței generale observate la nivelul cheltuielilor operaționale, care au coborât la 23.447.680 RON față de cele 58.104.483 RON raportate anterior.
Compania a încheiat semestrul cu un profit din exploatare de 6.728.679 RON, inferior celui obținut anul trecut (10.764.179 RON). De asemenea, pierderile financiare s-au ridicat la suma de 2.241.281 RON, rezultând un profit brut totalizat la finalul lunii iunie de doar 4.487.398 RON comparativ cu profitul brut anterior care era mai mare (7.679920 RON).
Situația datoriilor și creanțelor
La mijlocul anului curent, „Remar” SA nu avea datorii către stat și raporta creanțe totale în valoare de 40 milioane lei (40 .262 .771 lei), crescute cu aproximativ două milioane față de perioada similară din anul precedent.
Datoriile pe termen scurt s-au redus considerabil până la suma totală de aproximativ77 milioane lei (77 .552 .195 lei), iar datoriile pe termen lung au scăzut ușor până la valoarea actualizatăde10 milioane lei(10 .374 .409lei).
Investiții realizate
În prima jumătate a acestui an , compania pășcăneanăa investit688662RONîn imobilizări necorporale și corporale ,finanțarea fiind asigurată integral din surse proprii .
„Remar” SA Pașcani este succesoarea fostelor ateliere CFR fondate în1869 , având ca principal obiectiv producția și repararea materialului rulant feroviar.Achiziția majoritarității acțiunilor societățis-a realizat prin privatizareîn2004de către Grupul Feroviar Român ,care controlează89 %din acțiuni .
Grupul Grampet rămâne cel mai important operator privat pe piața feroviar românească , desfășurând activități prin intermediul GFR și al altor companii asociate precum Trans Expedition Feroviar sau Reva Simeria.