Cum am pierdut în 2010 fonduri europene nerambursabile de 875 milioane de euro pentru drumuri şi căi ferate

Cum am pierdut în 2010 fonduri europene nerambursabile de 875 milioane de euro pentru drumuri şi căi ferate
Pentru a nu majora deficitul bugetar, România a renunţat la finanţări europene nerambursabile de 875 milioane de euro. Anul acesta, Transporturile au primit doar 8,5% din suma necesară pentru cofinanţarea proiectelor pe bani europeni
Limitată de deficitul bugetar impus de FMI şi incapabilă să reducă cheltuielile cu funcţionarea statului, România a fost nevoită să refuze bani europeni nerambursabili care totalizează 875 milioane de euro.
Din fondurile nerambursabile de preaderare (programul ISPA) ar fi putut fi cheltuţi în acest an, pentru proiecte de infrastructură, 453 milioane de euro, însă au fost alocate doar 156 milioane. Totodată, Ministerul Transporturilor ar fi putut investi din fonduri europene post-aderare 848 milioane de euro, din care nu s-a permis prin bugetul de stat decât cheltuirea a 270 milioane de euro. „Diferenţa ar fi însemnat o creştere cu 0,9 puncte procentuale a deficitului bugetar. Banii nu au fost refuzaţi, însă cheltuirea lor a fost amânată”, au declarat pentru Gândul oficiali din Ministerul Transporturilor.

– Pentru a nu majora deficitul bugetar, România a renunţat la finanţări europene nerambursabile de 875 milioane de euro. Anul acesta, Transporturile au primit doar 8,5% din suma necesară pentru cofinanţarea proiectelor pe bani europeni, scrie Gândul

.

Limitată de deficitul bugetar impus de FMI şi incapabilă să reducă cheltuielile cu funcţionarea statului, România a fost nevoită să refuze bani europeni nerambursabili care totalizează 875 milioane de euro.

Din fondurile nerambursabile de preaderare (programul ISPA) ar fi putut fi cheltuţi în acest an, pentru proiecte de infrastructură, 453 milioane de euro, însă au fost alocate doar 156 milioane. Totodată, Ministerul Transporturilor ar fi putut investi din fonduri europene post-aderare 848 milioane de euro, din care nu s-a permis prin bugetul de stat decât cheltuirea a 270 milioane de euro.

„Diferenţa ar fi însemnat o creştere cu 0,9 puncte procentuale a deficitului bugetar. Banii nu au fost refuzaţi, însă cheltuirea lor a fost amânată”, au declarat oficiali din Ministerul Transporturilor.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata