PUBLICITATE
CONTACT
Financiarul
  • Actuale
  • Business
    • Afaceri
    • Companii
    • Construcţii
    • Auto
    • Asigurări
    • Agricultură
  • Economic
    • Economie
    • Investiții
    • Finanțe Bănci
    • Bursă
    • Crypto
  • Lifestyle
    • Casă și Grădina
    • Educaţie
    • Lifestyle
    • Horoscop
    • Meteo
    • Sănătate
    • Timp Liber
  • Politică
  • Externe
  • Tech
    • Tehnologie
Citești Cum este viaţa unui curier român, în vârstă de 19 ani, angajat în Germania?
Share
Aa
Financiarul Financiarul
  • Actuale
  • Business
    • Afaceri
    • Companii
    • Construcţii
    • Auto
    • Asigurări
    • Agricultură
  • Economic
    • Economie
    • Investiții
    • Finanțe Bănci
    • Bursă
    • Crypto
  • Lifestyle
    • Casă și Grădina
    • Educaţie
    • Lifestyle
    • Horoscop
    • Meteo
    • Sănătate
    • Timp Liber
  • Politică
  • Externe
  • Tech
    • Tehnologie
Social
Website by PSK

Home - Actuale - Cum este viaţa unui curier român, în vârstă de 19 ani, angajat în Germania?

Cum este viaţa unui curier român, în vârstă de 19 ani, angajat în Germania?

Autor Financiarul 11 December 2023 8 minute citire
marturie roman 19 ani livrator de colete germania 874326

 

Din articol
”Condițiile de muncă sunt mizerabile””Superiorii mei încalcă toate regulile și închid ochii la toate greșelile”

În contextul muncii, un curier român, în vârstă de 19 ani angajat în Germania, a dezvăluit că lucrează 14 ore pe zi, 6 zile pe săptămână.

Mai mult, curierul român abia știe germană, dar nici nu are nevoie de asta, pentru că românul de 19 ani petrece până la 14 ore pe șosea, șase zile pe săptămână, în zone comerciale și rezidențiale din sudul Germaniei, iar sistemul de navigație și scanerul de colete îi sunt suficiente, scrie cotidianul german Badische Neueste Nachrichten, citat de Libertatea.

Mireasa moartă, mirele de negăsit! Crima care a cutremurat întreaga lume
Borussia Dortmund a semnat cu un tânăr talent. Cine e noul jucător al echipei
Miliarde economisite cu ajutorul IA. Țara care apelează la digitalizare pentru economie
Nicușor Dan: CSAT va discuta despre modul de abordare a răspândirii rapide a dezinformării online

Concret, sistemul de navigație îi vorbește limba și aplicația companiei la care lucrează îi arată românului unde se află și unde mai are de mers și îi spune șefului său în timp real cât de repede lucrează.

În acest sens, viteza este totul într-o industrie care, cu modelul său de afaceri, amenință existența retailului staționar și, prin urmare, a centrelor orașelor.

Cum este posibil? Prin exploatarea structurală a oamenilor, crede Dragana Bubulj, de la rețeaua de consultanță Fair Mobility, din Stuttgart, care servește și ca traducător pentru Radu, atunci când a stat de vorbă cu echipa editorială pentru realizarea acestui articol.

În prezent, Fair Mobility, rețeaua de mobilitate echitabilă, este o instituție a Federației Germane a Sindicatelor (DGB) care își propune să educe angajații din industria coletăriei. Bubulj spune: „Șoferii adesea nu își cunosc drepturile și vorbesc puțin sau deloc limba germană”.

Practic, majoritatea lucrătorilor din industrie provin în prezent din România, dar și din Bulgaria, Croația, Macedonia, Serbia, Turcia și Irak. Și, cel puțin la început, ei cred că i-a lovit norocul. Giganții din industrie precum Amazon, Hermes, GLS și DPD îi atrag cu promisiuni de avansare și un viitor strălucit, dacă sunt dispuși să depună efort.

Marea problemă, așa cum o descriu experții de ani de zile, este că modelul de afaceri funcționează bine atunci când cea mai slabă verigă de la sfârșitul lanțului de aprovizionare depășește granițele legale și etice.

În opinia sa, Dragana Bubulj: „Trebuie să lucrezi mai multe ore decât s-a convenit contractual și adesea nu ești plătit pentru ele. Daunele vehiculului sau pierderea pachetului vor fi deduse din salariu”.

Presiunea și volumul de colete livrate în noiembrie și decembrie sunt enorme. Mulți sunt angajați înainte de această dată și apoi, pur și simplu, concediați după Crăciun: „În unele cazuri, lucrătorii de livrare nu primesc ultimul salariu lunar”. Următorii șoferi vor fi angajați apoi anul viitor, în speranța unei promovări.

”Condițiile de muncă sunt mizerabile”

De altfel, nu cu mult timp în urmă, curierul român era el însuși plin de speranță: „Lucrez în industrie de un an și două luni. Cu greu aș fi putut obține un loc de muncă mai bun, pe atunci. Din experiența mea, aici lucrurile sunt foarte corupte. Condițiile de muncă sunt mizerabile. Regulamentele sunt încălcate în fiecare zi, fără a fi luată nicio măsură reală”.

În prezent, românul conduce pentru un subcontractant, în numele unuia dintre cei mai mari și cunoscuți furnizori de servicii de colete.

Tânărul român relatează: „Mă trezesc la patru dimineața și conduc 30 de minute până la depozit. Mai întâi îmi fac planul pentru tură. Asta înseamnă că îmi aranjez adresele, deoarece voi conduce spre ele mai târziu. Când pornește transportorul de colete, îmi selectez pachetele numerotate, le scanez și le încarc”.

Iar, acesta pleacă pe ruta de livrare cu un vechi Mercedes Sprinter CDI, care uneori nu pornește. Și lucrează între 11 și 14 ore pe zi. Cu puțin timp înainte de Crăciun, programul poate fi și mai lung: „Nu am pauze reale. Am de obicei sandvișuri și mâncare gătită acasă la mine, pe care le mănânc între opriri. Asta îmi ia cinci, până la zece minute. Toaletele pe care le folosesc sunt de obicei la benzinării sau companii unde furnizez pachete”.

În contextul financiar, românul spune că salariul său este de 1.800 de euro net, din care cel puțin jumătate sunt destinate chiriei și cheltuielilor curente. Folosește ceea ce a mai rămas pentru a-și întreține familia din România. Nu are copii și oricum munca îi lasă puțin timp pentru viața privată.

În contextul legal, sindicatele și politicienii discută de multă vreme despre îmbunătățiri în industrie. Dar nici reglementările care există deja nu funcționează, spune românul. Salariul minim legal de 12 euro pe oră este o lume complet străină pentru el.

Dar nu aceasta este problema marilor companii ale căror sigle le poartă deseori șoferii de colete pe uniforme, dar pentru care nici măcar nu sunt angajați, pentru că lucrează pentru subcontractanți. Aceste companii sunt adesea supuse unor presiuni financiare mari. Marile corporații fac contracte dure și, de asemenea, se protejează împotriva încălcărilor legale.

”Superiorii mei încalcă toate regulile și închid ochii la toate greșelile”

Din punct de vedere personal, curierul român spune: „Am avut multe experiențe neplăcute. Una dintre ele a fost că am adus în companie un prieten care apoi nu și-a primit salariul”. Plângerile legitime au fost ignorate. „Nu cred că ești tratat decent câtuși de puțin. Superiorii mei încalcă toate regulile și închid ochii la toate greșelile și problemele din companie”.

În ciuda tuturor criticilor, un lucru este important pentru curierul român: „90 la sută dintre clienți se comportă respectuos și foarte politicos”. Mulți destinatari cărora le-a dus colete la ușa apartamentului au simțit probabil presiunea la care sunt expuși oameni ca el. Mesajul său: „Clienții ar trebui să înțeleagă că întârzierile coletului nu sunt doar vina curierilor. Este și vina șefilor care nu își motivează angajații, îi tratează ca pe niște animale”.

Din informaţiile reprezentanților angajaților, problema de bază constă în structura industriei. Serviciile mari de curierat și coletărie acționează ca antreprenori generali; livrarea este de obicei efectuată de subcontractanți. Relațiile de muncă ale muncitorilor sunt, așadar, complet netransparente și conduc la dependențe, spune Dragana Bubulj.

Este îndoielnic dacă tânărul livrator român va beneficia de îmbunătățiri în industrie. Pentru că are planuri importante pentru anul care vine: „Învăț limba germană mai bine, astfel încât să pot găsi un loc de muncă mai bun, unde să fiu tratat mai bine”.

Problema lui: când lucrează ca șofer de colete, cu greu are ocazia să-și îmbunătățească abilitățile lingvistice, în ciuda multor contacte scurte. Și nu are nici timp, nici bani pentru un curs de limbă. Timpul și banii sunt și motivele pentru care românul, ca majoritatea oamenilor, hrănește și el sistemul, în calitate de client: „Desigur că îmi fac cumpărăturile online”.

Sursa: www.antena3.ro

Tag: curierat, sofer
Distribuie acest articol
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Înapoi Diana David SAP Romania 630x420 Diana David, SAP România: Companiile au două opțiuni asupra modului în care se raportează la tehnologie – una aduce progres lent, alta le crește competitivitatea
Înainte avocat adrian cuculis vlad pascu trimis judecata ucidere culpa 874312 Cum explică Adrian Cuculis, avocatul familiilor victimelor accidentului de la 2 Mai, încadrarea juridică, în cazul accidentului?

Cele mai populare știri

știri

Nicușor Dan, Mineriada din 1990 și lecțiile care încă dor

Vinia Iasi poate folosi denumirea Cotnari deoarece nu este marca inregistrata

Vinia Iasi poate folosi denumirea Cotnari deoarece nu este marca inregistrata

Proiecte de aproape 400 milioane euro, depuse in Regiunea Centru pe programul REGIO

Proiecte de aproape 400 milioane euro, depuse in Regiunea Centru pe programul REGIO

Bechtel are de primit peste 53 milioane de euro pentru lucrări, în 2008

Bechtel are de primit peste 53 milioane de euro pentru lucrări, în 2008

CCIB dezbate problema forţei de muncă în România

CCIB dezbate problema forţei de muncă în România

Cele mai noi știri

WhatsApp Image 2025 06 13 at 16.59.43 c862eadc

“La ISF ne continuăm misiunea: educație financiară pentru toți, formare profesională pentru specialiști și consolidarea pieței financiare non-bancare. Investim în competență și încredere – pentru un viitor financiar sănătos.” — Valentin Ionescu, Președinte ISF

Școlile private pierd procesul privind TVA-ul

TVA pe educația privată. Părinții pierd lupta, dar scandalul abia începe!

Îngrijorător! Studiul care arată cât de sedentară este de fapt România

Îngrijorător! Studiul care arată cât de sedentară este de fapt România

israel iran

Operațiunea „Rising Lion”: Israel lovește dur Iranul în cel mai amplu atac aerian din ultimii ani

Israel

Românii din Israel, în alertă maximă! Avertismentul emis de MAE

Citeste si:

fermieri, statul

STATUL PLĂTEȘTE 5.000 de euro de persoană. NOUA LEGE

lemne

Românii cu sobe pe lemne, obligați să plătească noi taxe

rca

Asigurari auto online: Cum să găsești polița RCA ieftină și fără bătăi de cap in 2025

energia electrică, energie

Subvenții la energie. Cine va beneficia în continuare, după 1 aprilie

Articole recomandate

știri

Nicușor Dan, Mineriada din 1990 și lecțiile care încă dor

Autor Bianca Maria 13 June 2025
WhatsApp Image 2025 06 13 at 16.59.43 c862eadc

“La ISF ne continuăm misiunea: educație financiară pentru toți, formare profesională pentru specialiști și consolidarea pieței financiare non-bancare. Investim în competență și încredere – pentru un viitor financiar sănătos.” — Valentin Ionescu, Președinte ISF

Autor Ursei Marius 13 June 2025
Școlile private pierd procesul privind TVA-ul

TVA pe educația privată. Părinții pierd lupta, dar scandalul abia începe!

Autor Bianca Maria 13 June 2025
Îngrijorător! Studiul care arată cât de sedentară este de fapt România

Îngrijorător! Studiul care arată cât de sedentară este de fapt România

Autor Bianca Maria 13 June 2025
israel iran

Operațiunea „Rising Lion”: Israel lovește dur Iranul în cel mai amplu atac aerian din ultimii ani

Autor Bianca Maria 13 June 2025
Israel

Românii din Israel, în alertă maximă! Avertismentul emis de MAE

Autor Bianca Maria 13 June 2025

Rămâi mereu informat cu cele mai recente știri din lumea financiară! Îți oferim zilnic cele mai importante știri din domeniul economiei, atât din țară, cât și internaționale. Citește în fiecare zi cele mai noi știri pentru a fi mereu la curent cu tot ce se întâmplă, astfel încât să poți lua decizii bine informate și să rămâi conectat la realitatea economică din întreaga lume.

  • Afaceri
  • Companii
  • Construcţii
  • Asigurări
  • Casă și Grădina
  • Lifestyle
  • Educaţie
  • Sănătate
  • Economie
  • Finanțe Bănci
  • Investiții
  • Bursă
  • Externe
  • Politică
  • Agricultură
  • Tehnologie
Website by PSK
  • Home
  • Cookies
  • Politica de confidentialitate
  • Termeni si Conditii
adbanner
AdBlock activ
Financiarul este un site neafiliat politic si se sustine din publicitate. Vă rugăm să dezactivati AdBlock pentru a susține site-ul. Multumim
Okay, I'll Whitelist
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?