Cum plănuieşte compania auto Volkswagen să depăşească producătorul Tesla

În prezent, o bună parte din producătorii auto tradiţionali încearcă să îţi producă propriile lor baterii de maşini electrice, îmbrăţişând o strategie care a transformat Tesla în  cel mai mare jucător din cadrul acestei inustrii, transmite The Wall Street Journal.

Însă actual, analiştii estimează că gigantul german Volkswagen ar putea deveni cel mai important producător de automobile electrice în 2022, iar producţia de baterii se va dovedi vitală în perioadă următoare.

De altfel, VW şi-a dezvăluit planurile încă din 2019. Experţii din interiorul industriei sunt de părere că firma şi-a depăşit majoritatea rivalilor în ceea ce priveşte capacitatea de producţie a bateriilor, în condiţiile în care gigantul a subestimat iniţial magnitudinea şi complexitatea sarcinii.

În contextul competitiv, compania VW s-a chinuit să găsească ingineri şi manageri calificaţi pentru a-şi duce la bun sfârşit obiectivul, încercând în prezent să atingă un nivel de sustenabilitate în ceea ce priveşte costurile de producţie, de vreme ce tehnologia din spatele viitoarelor baterii nu şi-a dovedit în totalitate valoarea.

Din punct de vedere al bateriilor din actualele maşini electrice VW, acestea sunt obţinute din surse externe, însă compania a declarat că plănuieşte să îşi construiască în 2022 prima fabrică de baterii din Germania, urmând să accelereze trendul în Europa, Statele Unite şi China.

Între 2018 şi 2020, grupul a cheltuit aproape 30 de miliarde de dolari pentru dezvoltarea noii tehnologii, incluzând aici maşinile electrice, mai mult decât orice alt producător auto tradiţional. Recent, compania a anunţat că va cheltui peste 41 de miliarde de dolari pentru crearea de vehicule electrice între 2021 şi 2025, nepunând la calcul costurile fabricilor dedicate bateriilor.

În opinia sa, Thomas Schmall, şeful diviziei de componente din cadrul VW, spune că producţia internă a bateriilor poate fi rezumată printr-un simplu fapt: bateriile reprezintă aproximativ 50% din valoarea unei maşini electrice.

Concret, Tesla a livrat 499.550 de automobile în 2020, aproape de obiectul setat de CEO-ul Elon Musk la începutul anului. Prin comparaţie, grupul Volkswagen a vândut peste 9 milioane de vehicule în aceeaşi perioadă.

Totuşi, financiar, Tesla, companie fondată în 2003, înregistrează o valoare de piaţă de aproape 700 de miliarde de dolari, de cinci ori mai mult decât Volkswagen.

Sursa: Businessmagazin.ro
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata