Daimler ar putea obţine un miliard de euro în urma vânzării showroom-urilor

Foto: facebook.com

În prezent, Daimler AG intenţionează să-şi reducă semnificativ numărul de showroom-uri şi service-uri auto pe care le deţine în Europa, printr-o tranzacţie în urma căreia ar putea obţine până la un miliard de euro, a anunţat publicaţia germană Handelsblatt, citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, transmite Reuters.

Astfel, aproximativ 25 de showroom-uri şi service-uri auto din Marea Britanie, Spania şi Belgia, unde lucrează aproximativ 2.800 de angajaţi, sunt scoase la vânzare.

În contextul vânzărilor, un purtător de cuvânt al Daimler a declarat că firma explorează posibila vânzare a locaţiilor de retail de pe acele pieţe, dar a subliniat că orice acord va trebui să includă protejarea locurilor de muncă pentru angajaţii afectaţi.

„În potenţialele discuţii cu firmele interesate, prioritatea o reprezintă succesul economic pe termen lung şi continuarea operaţiunilor Mercedes-Benz”, a precizat oficialul Daimler, adăugând că în prezent nu sunt scoase la vânzare locaţii de retail de pe alte pieţe europene.

Din punct de vedere al activităţilor, Daimler a revizuit recent, în creştere estimările privind profitul din 2021, dar a avertizat că deficitul global de semiconductori ar putea afecta în continuare vânzările în trimestrul doi.

Estimările se bazează pe o redresare a accesului la cipuri pentru industria auto în semestrul doi din 2021, deşi în prezent există o vizibilitate limitată, se arată într-un comunicat al grupului german.

Cu toate aceste probleme, oficialii Daimler se aşteaptă ca profitul operaţional din 2021 să fie semnificativ mai ridicat decât în 2020, în urma redresării economiei mondiale după pandemia de coronavirus.

Astfel, o marje de profit ajustat, la divizia de maşini şi furgonete Mercedes, ar urma să se situeze între 10% şi 12%, după ce anterior previzionase o marjă între 8% şi 10%. De asemenea, câştigurile din China ar urma să urce cu peste 7,5% în 2021, după ce anterior se prognoza un avans între 2% – 7,5%.

În prezent, Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart.

În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.

Sursa: agerpres
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata