În ziua de miercuri, 22 mai, autoritățile de reglementare din Marea Britanie au impus amenzi în valoare totală de 61,6 milioane de lire sterline Citigroup, o bancă americană de investiții, pentru neconformități în sistemele și controalele sale de tranzacționare.
Suma este echivalentul a aproximativ 79 de milioane de dolari
Concret, Autoritatea de Reglementare Prudențială și Autoritatea de Conduită Financiară sunt cele care au impus amenzile. Investigația acestora s-a axat pe perioada dintre 1 aprilie 2018 și 31 mai 2022.
În plus, Citi a beneficiat de o reducere de 30% a amenzii, întrucât a fost de acord să remedieze situația.
În precizările sale, ”Firmele implicate în tranzacţionare trebuie să dispună de controale eficiente pentru a gestiona riscurile implicate.
CGML [Citigroup Global Markets Limited] nu a reuşit să îndeplinească standardele pe care le aşteptăm în acest domeniu, ceea ce a dus la amenda de astăzi”, a declarat Sam Woods, guvernator adjunct pentru reglementarea prudenţială şi directorul executiv al PRA, într-un comunicat de miercuri.
Unele probleme legate de sistem și control au persistat
În plus, autoritățile de reglementare au indicat că unele probleme legate de sistem și control au persistat pe durata investigației. Este vorba despre incidente de tranzacționare, cum ar fi erorile de tastare cunoscute sub numele de „fat finger”. Mai precis, este vorba despre gafele de tranzacționare din cauza tastării greșite.
Practic, cel mai semnificativ incident menționat a avut loc pe 2 mai 2022. La momentul acela, un trader experimentat a introdus incorect un ordin. Acest lucru a dus la o executare accidentală de 1,4 miliarde de dolari pe bursele europene.
În comunicat se mai arată că deficiențele au contribuit la acest incident deoarece nu au existat blocaje preventive. În plus, calibrarea altor controale a fost necorespunzătoare.
Astfel, ”Deficienţele în controalele comerciale ale CGML au contribuit la acest incident, în special absenţa anumitor blocaje preventive şi calibrarea necorespunzătoare a altor controale”, se arată în comunicat.
De cealată parte, un reprezentant al Citi, intervievat de CNBC, a declarat că banca a fost promptă în rezolvarea unei probleme apărute acum mai bine de doi ani. El spune că această eroare a fost identificată și corectată în câteva minute.
Mai mult, acesta a adăugat că au fost luate măsuri pentru consolidarea sistemelor și controalelor. Purtătorul de cuvânt a mai spus că banca rămâne angajată în asigurarea conformității depline cu reglementările.
Sursa: www.capital.ro