Directorul Antena 3, Mihai Gâdea, audiat în dosarul RCS/RDS

Directorul Antena 3, Mihai Gâdea, a susținut miercuri, la audierea sa în dosarul RCS/RDS, că nu știa nimic despre ancheta jurnalistică din spatele promo-ului difuzat la Antena 3 privind posibile fapte de corupție între RCS și Liga Profesionistă de Fotbal, înainte de reținerea lui Sorin Alexandrescu, directorul Antena TV Group.

„Am aflat despre materialul ‘Exploziv, mită în fotbal’ cu ocazia reținerii lui Sorin Alexandrescu și nu am știut nimic anterior despre acest subiect. Preluarea spotului difuzat pe Antena 3 s-a făcut automat, nu există o persoană care să se asigure că acesta se difuzează sau nu”, a afirmat Mihai Gâdea miercuri, la Curtea de Apel București.

El a precizat că exista o reciprocitate între Antena 3 SA și Antena TV Group în difuzarea de promo-uri, iar Sorin Alexandrescu nu avea nicio putere de decizie în cadrul Antena 3 SA, Antena TV Group fiind o entitate separată, atât din punct de vedere al activității editoriale cât și juridic.

„Nu ni s-a specificat niciodată de către Dan Voiculescu, Sorin Alexandrescu sau Camelia Voiculescu ca Antena 3 să difuzeze materiale critice la adresa RCS/RDS. Toate materialele au fost preluate de la alte surse media, agenții de știri, siteuri etc. Nici Dan Voiculescu și nici Camelia Voiculescu nu s-au implicat în activitatea și în conducerea Antena 3 SA”, a arătat Gâdea.

El a menționat că nu a avut nicio implicare în legătură cu negocierea vreunui contract cu RCS/RDS, iar de acest lucru se ocupa o firmă a Antena TV Group.

Directorul Antena 3 a povestit și despre momentele ulterioare reținerii lui Sorin Alexandrescu de către procurori.

„După reținerea lui Sorin Alexandrescu, am vorbit la telefon cu Camelia Voiculescu privind acest eveniment. Din partea ei a fost vorba de un sentiment de șoc, de stupoare. Nu știam cum trebuie, ca post de televiziune, să ne raportăm la evenimentul menționat și cum să facem ca acest eveniment să nu se interpreteze, în sensul că s-ar dori influențarea justiției”, a afirmat Mihai Gâdea.

El și-a menținut și declarațiile date în fața procurorilor, la urmărirea penală.

Dan Voiculescu a formulat o adresă la Administrația Națională a Penitenciarelor prin care a arătat că nu dorește să se prezinte la termenul de judecată și nu dorește să dea nicio declarație în fața instanței la acest termen.

Membrul în Consiliul de Administrație al RCS/RDS, Mihai Dinei, a declarat miercuri că în anul 2013, colegul său, Ioan Bendei, i-a povestit că a fost sunat de Sorin Alexandrescu care i-a spus că are documente din care rezultă că RCS/RDS „ar fi dat șpagă de 3,5 milioane de euro lui Mitică Dragomir” și că va face publice aceste informații, ceea ce ar putea duce la arestarea lui Bendei.

„Sorin Alexandrescu i-ar mai fi spus că dacă se încheia un contract de transmitere prin satelit a posturilor din trustul Intact, la prețul de 0,6 euro/abonat, informațiile nu ar mai fi fost făcute publice. Menționez că Bendei Ioan era membru executiv al Consiliului de Administrație al RCS/RDS, calitatea în care putea din punct de vedere juridic să încheie acest contract, însă din cauza conflictului cu Intact, acesta nu ar fi putut fi semnat fără niște discuții serioase”, a afirmat Dinei.

Mihai Dinei a mai spus că la un moment-dat, în perioada respectivă, a apărut și un control al Gărzii Financiare, în care unul dintre comisari a solicitat o copie a contractului dintre RCS/RDS și LPF.

„La momentul în care Bendei mi-a povestit despre prima întâlnire cu Sorin Alexandrescu, l-am sfătuit să se adreseze Poliției, fiind vorba de șantaj. El s-a dus și a depus o plângere”, a arătat Dinei, care a precizat că în acea perioadă au apărut și știri negative despre RCS/RDS, despre care apreciază că era lansate de Antena Group.

Directorul general Antena TV Group, Sorin Alexandrescu, și Dan Voiculescu au fost trimiși în judecată pe 1 octombrie 2013, fiind acuzați în legătură cu folosirea instituțiilor media (televiziuni, publicații online și scrise) pentru șantaj cu scopul obținerii de foloase materiale ilicite însemnate.

În același dosar au mai fost deferiți justiției fostul președinte al Agenției Naționale de Administrare Fiscală Șerban Pop, Camelia Voiculescu, asociat și administrator al societăților Antena TV Group, Antena 3 și Intact Production, care este și singurul asociat al SC Intact Publishing, George Daniel Matiescu, împuternicit al Intact Publishing, precum și firmele Antena TV Group, Antena 3 și Intact Publishing.

Potrivit DNA, în perioada 16 aprilie — 21 mai 2013, Sorin Alexandrescu a exercitat în mod repetat și gradual acte de constrângere asupra lui Ioan Bendei, amenințându-l cu darea în vileag a unor presupuse fapte de corupție.

„În mod concret, inculpatul Alexandrescu a exercitat acte de amenințare cu publicarea, prin intermediul entităților media, a unor documente care, în opinia sa, argumentau o pretinsă faptă de corupție săvârșită de partea vătămată, în situația în care acesta nu ar fi acceptat semnarea unui contract de retransmisie a posturilor de televiziune aparținând Antena TV Group la un preț dorit de inculpat. Semnarea contractului în condițiile impuse de inculpat, respectiv la o valoare de 6.480.000 euro/an, pe o durată de 5 ani, ar fi garantat stingerea litigiilor existente pe rolul instanțelor, oprirea campaniei media împotriva societății pe care o reprezenta partea vătămată și a persoanelor din conducerea acelei societăți”, susțin procurorii. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata