Digitalizarea etichetelor: O nouă eră în informarea consumatorilor
Marius Dunca, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, a subliniat luni importanța digitalizării etichetelor în contextul unui stil de viață tot mai dinamic. Aceasta a fost o parte centrală a discursului său la lansarea platformei ‘Cumpără Informat’.
Necesitatea informațiilor complete pentru consumatori
Dunca a evidențiat că toți suntem consumatori și că mediul de afaceri trebuie să respecte acest aspect. Într-o lume în care timpul este limitat, compararea produselor devine o provocare. Eticheta digitală oferă acces rapid la informații esențiale, facilitând atât informarea consumatorilor, cât și activitatea organelor de control. De asemenea, el a menționat că introducerea unor date false pe aceste etichete va atrage aceleași sancțiuni ca și în cazul etichetării tradiționale.
Lansarea platformei ‘Cumpără Informat’
Asociația GS1 România, împreună cu Ministerul Energiei și alte instituții guvernamentale, a inaugurat luni agregatorul național ‘Cumpără Informat’, destinat furnizării de date verificate despre produse.
Context internațional al agregatoarelor de date
Până în prezent, există 19 astfel de agregatori la nivel global, cu Japonia având cel mai dezvoltat sistem. În Uniunea Europeană, țări precum Franța, Italia și Germania au implementat cu succes modele similare.
Structura catalogului național
‘Cumpără Informat’ se bazează pe contribuțiile membrilor GS1 (producători și distribuitori) și servește ca un depozit centralizat de informații despre produsele disponibile pe piața românească.
Accesibilitate și extindere tehnologică
Datele sunt incluse pe eticheta digitală printr-o declarație semnată de producător. Deocamdată, aplicația este disponibilă doar pentru utilizatorii Android; GS1 România lucrează însă la extinderea compatibilității pentru alte sisteme operative. În prezent, România dispune de 23 milioane SIM-uri active.(Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)