FedEx are obiceiul de a promite prea mult și de a nu se achita de sarcini. Acesta este un lucru de care investitorii trebuie să țină cont în timp ce analizează planurile ambițioase de reducere a costurilor și de restructurare anunțate miercuri de gigantul american de logistică.
Compania americană, cunoscută mai ales pentru livrea sa portocalie, purpurie și albă, își propune să reducă costurile de 4 miliarde de dolari în doi ani. Ea vizează economii suplimentare de 2 miliarde de dolari din modernizarea rețelei sale de livrare până în 2027.
Acestea sunt cifre mari.
Analiștii estimează că contribuția implicită a câștigurilor pe acțiune din reducerile de costuri de 4 miliarde de dolari este de aproape 15 dolari. Aceasta este mai mult decât cei 14,33 dolari în EPS diluat pe care FedEx i-a generat pentru anul fiscal care s-a încheiat în luna mai a anului trecut.
FedEx intenționează să își combine cele două rețele principale de livrare. Spre deosebire de rivalul UPS, FedEx operează două sisteme de livrare distincte. Unitatea Express se ocupă de livrările aeriene peste noapte. Divizia Ground este specializată în livrări cu costuri reduse. Ineficiențele abundă. Acestea includ facilități de sortare separate și camioane care efectuează livrări în aceeași zonă în același timp.
Prin urmare, FedEx s-a tranzacționat cu o reducere față de UPS. Luptele FedEx de a integra TNT Express sunt un alt exemplu. Cele două companii sunt apropiate în ceea ce privește veniturile. Dar UPS este mai profitabilă. Aceasta a raportat o marjă operațională de 11,8% în cel mai recent trimestru, față de doar 4,7% la FedEx.
Acest lucru a ajutat UPS să adune un venit net de 11,5 miliarde de dolari anul trecut. Se așteaptă ca FedEx să obțină doar 3,8 miliarde de dolari pentru anul fiscal care se încheie în mai.
În practică, combinarea Express și Ground necesită ca FedEx să fuzioneze două modele de muncă foarte distincte. Șoferii Express sunt angajați. Șoferii de la sol lucrează pentru contractori terți. Această unitate a fost afectată de lipsa forței de muncă.
Forța de muncă sindicalizată a UPS se bucură de salarii mari, iar întreruperile sunt reduse. Acest lucru face ca prețurile sale mai mari să fie mai ușor de justificat.
FedEx ar trebui să țină cont de acest lucru atunci când reduce costurile.
Programele de economisire pot fi instrumente contondente atunci când lucrătorii se află la capătul lor. Este inutil să se obțină profituri pe termen scurt dacă câștigurile sunt nesustenabile.
Sursa – www.ft.com