Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale utilizează un discurs contradictoriu, având o abordare diferită față de partenerii sociali și în comunicările oficiale, afirmă Liviu Pop, secretarul general al Federației Sindicatelor Libere din Învățământ.
„Ne prezentăm la Comisia de Dialog Social cu solicitarea adresată reprezentanților Ministerului Muncii să ne clarifice motivul pentru care adoptă un discurs dual: unul pentru partenerii sociali și altul în documentele publicate pe site-uri oficiale”, a declarat Liviu Pop.
Reprezentanții sindicali așteaptă lămuriri referitoare la sistemul de salarizare din educație, răspunsuri privind problemele identificate în inspectoratele școlare legate de aplicarea OUG 114 și informații despre modul în care vor fi angajați educatorii proaspăt absolvenți.
„Nu putem efectua disponibilizări pe motive financiare; nu este acceptabil să destabilizăm sistemul educațional. Așteptăm rezultatele evaluării din partea inspectoratelor școlare și stabilirea normelor de personal realizate de acestea”, a subliniat Constantin Ciosu, secretarul general al Federației Educației Naționale.
Sindicaliștii din domeniul educațional susțin că au existat abuzuri la nivelul inspectoratelor școlare referitoare la numărul elevilor per clasă și comasarea unităților școlare fără consimțământul consiliilor locale.
În plus, reprezentanții sindicatelor din învățământul superior conduși de Anton Hadăr, președintele FS Alma Mater, speră ca discuțiile să aducă clarificări asupra activităților de cercetare din cadrul universităților. Ministrul Educației, Daniel Funeriu, a convocat o întâlnire a Comisiei de Dialog Social marți dimineața la sediul MECTS.
Printre subiectele principale ale ordinii de zi se numără analiza revendicărilor formulate de federațiile sindicale din educație și discuțiile legate de Legea 387/2009 care aprobă Ordonanța Guvernului nr. 40/2009 ce modifică Legea învățământului nr. 84/1995 precum și Legea nr. 128/1997 referitoare la Statutul personalului didactic.
În cadrul comisiei se va discuta despre proiectele ordinelor necesare aprobării specializărilor universitare ce permit absolvenților liceelor pedagogice să ocupe funcții didactice atât în educația preșcolară cât și primară. De asemenea, va fi analizat proiectul ordinului pentru validarea anexelor Centralizatorului privind disciplinele școlare relevante pentru angajarea cadrelor didactice în sistemul preuniversitar pentru anul 2010.
Totodată se va constitui Subcomisia dedicată Dialogului Social pe tema cercetării științifice. Conform sindicaliștilor, întâlnirea programată va aborda problema disponibilizărilor prevazute înaintea începerii anului școlar 2010-2011. O nemulumire majoritar exprimată este că reducerea posturilor nu vine împreună cu compensații financiare sau „venituri suplimentare”, ceea ce a determinat Federația Educației Naționale să se retragă din negocierile desfășurate pe data de 20 ianuarie.