„Ghişee virtuale” pentru întreprinderile mari şi mijlocii

Administratorii întreprinderilor mari şi mijlocii vor avea posibilitatea ca, începând din data de 1 octombrie 2010, să înlocuiască ghişeele fizice ale instituţiilor publice cu cele virtuale în vederea depunerii declaraţiilor fiscale.

Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI) şi Agenţia Naţională de Administraţie Fiscală (ANAF) anunţă ca pe o realizare deosebită faptul că „de această facilitate vor beneficia peste 30.000 de contribuabili mari şi mijlocii”.
Reprezentanţii celor două ministere uită că, în fapt, majoritatea covârşitoare a agenţilor economici din România sunt firme mici astfel că respectiva „facilitate” nu va aduce o scădere sensibilă a cozilor la ghişeele administraţiilor financiare.

În acelaşi timp, cele două instituţii publice anunţă că pregătesc sistemul pentru depunerea electronică a declaraţiei unice privind contribuţiile sociale.

MCSI a mai comunicat faptul că acordul de colaborare cu ANAF implică următorii paşi bine delimitaţi, care sunt momentan în desfăşurare:

1. acţiunea începe la data de 1 octombrie 2010 prin depunerea, în Sistemul Electronic Naţional (SEN) şi implicit ANAF, a declaraţiilor fiscale electronice de către contribuabilii mari şi mijlocii;

2. de la data publicării în Monitorul Oficial a ordinului semnat de Preşedintele ANAF, va fi obligatorie înscrierea în SEN a contribuabililor mari şi mijlocii care depun declaraţiile fiscale electronice semnate cu certificate digitale calificate;

3. declaraţia unică se lansează pentru depunerea declaraţiei aferente lunii ianuarie 2011, cu data limită de depunere 25 februarie 2011; drept urmare, această declaraţie unică va fi disponibilă angajatorilor începând cu data de 1 februarie 2011;

4. La data intrării în producţie a declaraţiei unice se va renunţa la celelalte declaraţii nominale pentru Casele de asigurări sociale.


Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata