Honda și-a lansat prima mașină electrică, de dimensiuni mici

Pe măsură ce mulți producători de automobile au pariat pe berline și SUV-uri în întrecerea la vehicule electrice (EV), Honda Motor Co Ltd din Japonia (7267.T) a decis că mai mic este mai bun pentru prima sa mașină electrică.

Honda E, lansată în Europa la începutul acestei luni, este un model compact destinat exclusiv conducerii în orașe.

Acest lucru contrastează cu Tesla Inc (TSLA.O), al cărui Model 3 sedan domină piața EV a bateriilor, și cu altele precum Audi AG (NSUG.DE) și Hyundai Motor Co (TSLA.O) care s-au concentrat pe SUV-uri pe distanțe mari de conducere.

Costurile ridicate ale bateriei au menținut vehiculele electrice în linia premium a pieței auto, iar mulți producători auto dezvoltă modele mai mari, universale, dintre care unele pot conduce până la 570 de kilometri cu o singură încărcare.

Cu toate acestea, Honda E are o capacitate a bateriei de aproximativ jumătate din cea a modelului 3, având o autonomie de doar 280 de kilometri pe încărcare.

„Majoritatea vehiculelor electrice utilizează baterii de mare capacitate, dar adesea, o mare parte din această capacitate rămâne nefolosită în timpul conducerii în oraș”, a declarat reporterilor Tomofumi Ichinose, inginer șef al Honda E, la începutul acestei săptămâni.

„Ne întrebăm dacă vehiculele mai mari sunt potrivite pentru zonele urbane și credem că cele mai mici sunt o opțiune mai bună pentru micile orașe”.

Cu un design retro, ultra-compact, care evocă modelele clasice Honda N360 și N600 din anii 1960, Honda E cu două uși este concepută ca o mașină de oraș de lux, al cărei preț de aproximativ 33.000 de euro (39.000 de dolari) este mai mare decât Zoe ZE50 al Renault, care este mai spațios și are o autonomie mai mare.

Sursa: reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata