Prefectul judeţului Vrancea, Nicuşor Halici, precizează că trebuie verificată adâncimea la care era magistrala de gaz. Acesta atrage atenția că de la decopertare până la conductă ar fi trebuit să fie cel puțin 1,8 metri, iar la prima vedere în locul exploziei pare că adâncimea e mai mică de un metru.
Acesta spune joi, că este clar, după primele verificări, că a fost vorba de o eroare umană în cazul exploziei urmate de incendiu de la magistrala de pe Autostrada A7.
Trebuie văzut, însă, de unde vine această eroare, atrage atenția prefectul.
În ziziunea sa, „Să vedem acum de unde vine eroarea umană: din ce a construcției acestei magistrale, că nu ar fi la adâncimea corectă? Înțeleg că s-a intervenit în 2017 ultima oară pe acest tronson și ar fi fost remediate zonele cu degradare mai mare de 40%.
Gazoductul a fost verificat în 2016 și rezista, conform verificărilor, la o presiune de 45 de bari. Pe magistrală în timpul exploziei erau 35 de bari. Așa o țineau, sub 10 atmosfere decât cea dată din verificări. E posibil ca și factorul noapte să fi contribuit.”, a spus Halici.
În momentul exploziei în zonă ar fi fost 10 persoane, iar lucrări se fac dispersat pe tot tronsonul.
În plus, „Compania știa că există această conductă și aici va trebui să fie clarificat că după cum ați putut observa într-o anumită măsură nu pare o adâncime tocmai în regulă pentru o magistrală. Din punctul meu de vedere ar trebui să fie la o adâncime mult mai mare, adică cel puțin la ce văd și dintr-o estimare, are până într-un metru adâncime, ceea ce în mod normal (…) trebuia să fie la 1,80 metri.
De exemplu, autostrada de unde a pornit, de jos, de la primul strat care s-a pornit, conducta trebuie să fie la 1,80 metri de la nivelul primului strat de la autostradă de pământ, de orice se pune. (…) Autostrada va avea și 7 – 8 metri în zonele de pod. Eu vă spun că de la primul strat s-a făcut decopertare, iar de la decopertare în jos trebuie să aibă 1,80 metri până la țeavă”, adaugă prefectul.
Mai mult, acesta menționează că se cunoșteau aspectele de către constructor, care ar fi avut și săptămâna trecută proiectări făcute pentru devieri. Pe tronson sunt circa 14 devieri care trebuie făcute de la Tișița la Adjud.
„Investigația va stabili, pentru că nu e singura zonă, mai sunt 14 zone. Până nu se va identifica exact nu va mai fi efectuată nicio lucrare pe coridorul care se suprapune cu cele 14 zone de tranversare a magistralei. Este treaba organelor de cercetare penală să vedem dacă magistrala era sau nu la adâncime, care era adâncimea și așa mai departe”, a mai spus prefectul Nicușor Helici.
În urma evenimentului tragic, prefectul județului Vrancea precizează că doi dintre muncitorii decedați au fost cu greu identificați, iar doi dintre cei cinci răniți sunt în stare gravă.
Aşadar, patru oameni au murit și cinci au fost răniți, în noaptea de miercuri spre joi, în localitatea Călimănești, județul Vrancea, după o explozie urmată de incendiu la magistrala de gaz din zona Autostrăzii A7. Victimele erau angajați ai societății care executa lucrările la Autostrada Moldovei. Două elicoptere SMURD de la București și Galați au asigurat transportul a două dintre victime de pe Aeroportul Bacău la Spitalul Clinic de Urgență Bagdasar Arseni din București, respectiv Spitalul Clinic de Urgență București.
Sursa: www.antena3.ro