În SUA, în urma unei noi reguli anunțate de Departamentul Transporturilor din Statele Unite, companiile aeriene vor trebui să ofere rambursări automate pasagerilor în cazul în care zborurile lor suferă întârzieri sau sunt anulate. Noile reglementări vor intra în vigoare în următoarele șase/12 luni.
Concret, aceste noi reguli permit rambursări automate pentru întârzieri la bagajele înregistrate și pentru serviciile suplimentare plătite, care nu au fost furnizate de către companiile aeriene.
În plus, pasagerii pot depune o cerere de rambursare în cazul în care zborul lor este anulat sau suferă modificări semnificative și nu aleg să opteze pentru transport alternativ sau pentru creditele de călătorie oferite. Noile reguli se aplică zborurilor interne cu o întârziere de peste trei ore și zborurilor internaționale cu o întârziere de peste șase ore.
Noile reglementări includ:
- schimbarea aeroportului de plecare sau de sosire;
- creșterea numărului de conexiuni;
- retrogradarea la o clasă de călătorie inferioară;
- pasagerii pot cere o rambursare, dacă sunt reprogramați pentru conexiuni pe aeroporturi diferite sau pe zboruri cu avioane care sunt mai puțin accesibile pentru persoanele cu handicap.
În trecut, companiile aeriene stabileau propriile lor criterii pentru acordarea rambursărilor. Acest lucru putea genera confuzie pentru pasageri în ceea ce privește eligibilitatea și procedura de solicitare a rambursării.
Despăgubiri pentru servicii necorespunzătoare
Vor fi şi despăgubiri pentru pasagerii curselor aeriene din SUA, astfel că în viitor, pasagerii vor avea dreptul la rambursarea taxei pentru bagajele înregistrate. Oamenii vor fi despăgubiți dacă bagajul lor este întârziat și se depune un raport de bagaje manipulate greșit.
În prezent, politica acoperă situații în care bagajul nu este livrat în termen de 12 ore de la sosirea la poarta de îmbarcare pentru zboruri interne și între 15 ore – 30 de ore pentru zboruri internaționale, în funcție de durata zborului.
Iar, dacă pasagerii achită suplimentar pentru servicii precum WiFi, selectarea locului sau divertisment la bord și nu primesc aceste servicii, ei au dreptul la o rambursare a taxei plătite.
Ce trebuie să știi despre rambursări?
În toate aceste despăgubiri, pasagerii trebuie să ştie că rambursările sunt automate şi acestea trebuie să fie efectuate „prompt”, adică:
- în termen de 7 zile lucrătoare pentru achizițiile efectuate cu cardul de credit;
- în 20 de zile calendaristice pentru celelalte metode de plată;
De asemenea, rambursările trebuie să fie efectuate prin aceeași metodă de plată utilizată inițial de către pasager. Nu sunt permise vouchere sau credite de călătorie, cu excepția cazului în care pasagerul consimte la o compensație alternativă.
Aşadar, liniile aeriene trebuie să furnizeze o rambursare completă care să includă toate taxele și tarifele impuse de Executiv, plus taxele percepute de compania aeriană.
Sursa: www.capital.ro