Klaus Iohannis: Este greşit dacă preşedintele ţării vorbeşte de rău dascălii, elevii, părinţii

Copreședintele ACL Klaus Iohannis a declarat joi,în cadrul unei dezbateri, că este greșit dacă președintele țării vorbește de rău dascălii, elevii, părinții sau „pe toți” ori dacă „îi pune pe unii împotriva celorlalți”.

„Este greșit dacă președintele țării vorbește de rău dascălii, sau elevii, sau părinții sau pe toți sau îi pune pe unii împotriva celorlalți, despre asta suntem, cred, total convinși că așa nu ajungem nicăieri și nu facem lucrurile să funcționeze mai bine. Cred că rolul președintelui este de a introduce sau de a reintroduce în spațiul public dezbateri ample pe teme cum este educația, dezbateri în care președintele nu vine și spune dacă este bine să avem examen de admitere în liceu sau dacă este mai bine să luăm în considerare mediile din clasa a VII-a sau a VIII-a sau și a VII-a și a VIII-a. Eu cred că rolul președintelui este acela de a crea un cadru care permite specialiștilor și politicienilor să vină împreună și să caute soluții care sunt viabile și valabile pentru o perioadă mai lungă. Pentru a ridica discuția la un nivel de strategie socială, cred că este bine să mai ținem cont și de alte lucruri. Educația într-o lume a globalizării nu poate fi globalizată, nu poate fi cumpărată, în ansamblu”, a afirmat Iohannis.

În opinia acestuia, s-a ajuns la „o puzderie” de universități, al căror obiectiv general „nu este neapărat generarea” unor competențe notabile, „ci mai degrabă scrierea unor diplome”, însă există și facultăți cu performanțe.

„Sunt și în ziua de astăzi universități și facultăți cu performanțe foarte bune, dar în general ați avut probabil mulți dintre dumneavoastră aceeași experiență când doriți să angajați pe cineva pe un post care necesită o pregătire superioară, ați avut, bănuiesc, ca și mine de multe ori impresia că cei care se prezintă la concurs abia reușesc lucruri pe care le-am aștepta mai degrabă de la un absolvent de liceu. Toate aceste lucruri pot fi schimbate, fiecare în parte putem să lucrăm pe calitatea învățământului, putem să facem încă o reformă curriculară, putem să trecem la manualul digital și nici nu mi se pare asta cea mai mare problemă, că sunt sate unde nu este curent sau internet, va fi și acolo, majoritatea românilor au acces și la curent și la internet înainte să aibă apă curentă. Se poate schimba structura anului școlar, cum în ultima vreme s-a făcut de foarte multe ori.

Putem să discutăm dacă este mai bine să avem examene inițiale sau evaluări finale sau un sistem mixt, putem să introducem sau să reintroducem examene de admitere sau de finalizare, toate aceste lucruri le putem discuta. Eu îmi permit să încerc să duc discuția la un alt nivel. Nu prin prisma mea de dascăl, ci prin prisma a ce vreau eu să fiu din această toamnă și unde văd rolul președintelui”, a spus liberalul.

Copreședintele Alianței Creștin Liberale Klaus Iohannis a participat la dezbaterea publică „Strategii de reformă în sistemul de educație, 2014-2024”, organizată de Institutul de Studii Populare și Fundația „Hans Seidel”. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata