Crearea unei rețele de import de hidrogen ieftin, este realizată de compania Toyota și un grup de companii japoneze din energie

Constructorul Toyota Motor alături de o serie de parteneri și organizații din Japonia au demarat un amplu studiu de fezabilitate pentru a stabili viabilitatea economică a unei rețele de furnizori de hidrogen pentru piața locală, astfel încât să devină funcțională în 2025.

Chiar dacă utilizarea hidrogenului pe scară largă pe mașini de tip fuel-cell pare deocamdată de domeniul SF, Toyota nu încetează să investească în acestă tehnologie despre care a spus că va deveni în curând la fel de accesibilă precum combustibilii fosili.

În acest sens, compania niponă a demarat un studiu prin care vrea să afle cum și cât de eficient economic poate fi creată o rețea de furnizori de hidrogen pentru mașinile fuel-cell. „Pentru a promova utilizarea hidrogenului în Japonia, este esențial nu doar să-l producem local, ci și să importăm volume mari de hirdogen din zone cu prețuri competitive”, spun cei de la Toyota în prezentarea studiului.

„Pentru a ajunge la volume mari de importuri, este important să construim o rețea de furnizori de la terminalele de import la locațiile de desfacere, și să prioritizăm identificarea provocărilor și să găsim soluțiile”, mai precizează constructorul japonez de automobile. Toyota a derulat deja un studiu pentru a vedea potențialul introducerii hidrogenului pe piața din japonia, rezultatele acestuia fiind încurajatoare.

Aşadar, la studiul de fezabilitate participă mai multe companii din energie, precum și alte companii industriale din Japonia, organizații, instituții ale statului, institute de cercetare, bănci. Studiul va fi derulat în 2021 și 2022.

Japonia intenționează să introducă propulsia cu hidrogen pe scară largă, în regiunea Chubu, încă din 2025, iar până în 2050 să devină neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2.

În Europa, investițiile în propulsia cu hidrogen, de tip fuel-cell, sunt reduse, existând opinii diveregente privind eficiența acestui tip de transport. Unele companii au lansat motorizări fuel-cell pe flotele de vehicule utilitare, în timp ce altele, cum este cazul VW, refuză să investească deocamdată în această tehnologie.

Toyota Mirai, modelul japonezilor echipat cu tehnologie cu hidrogen, a ajuns deja la a doua generație, cu performanțe notabile. Acesta a reușit să parcurgă 1000 de km cu un singur plin de hidrogen, dublu față de cele mai multe din mașinile electrice cu baterii de pe piață.

Sursa: Profit.ro
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata