Legea educaţiei a primit raport favorabil, cu amendamente, la Comisia de învăţământ a Camerei

Proiectul Legii Educaţiei Naţionale, iniţiat de Guvern, a primit vineri după-amiază, 14 mai, raport favorabil, cu amendamente, din partea Comisiei de învăţământ a Camerei Deputaţilor, cu 16 voturi pentru (PDL, UDMR, minorităţi, independenţi), 10 împotrivă (PSD+PC) şi cinci abţineri (PNL).

„Cred că adoptarea în Comisia de educaţie a Camerei Deputaţilor a proiectului Legii Educaţiei propus de Guvern este un important pas înainte pentru educaţia din România”, a spus ministrul Funeriu, după votul comisiei.

Ministrul Educaţiei a apreciat că, „în cadrul discuţiilor foarte lungi şi sinuoase”, comisia a păstrat totuşi opţiunile majore ale proiectului de lege propus de Guvern, printre ele numărându-se introducerea clasei pregătitoare în ciclul învăţământului obligatoriu sau trecerea clasei a IX-a la gimnaziu.

De asemenea, Funeriu le-a transmis liderilor sindicali, care au refuzat participarea la negocieri cu o zi în urmă, că ministerul, cu sprijinul deputaţilor PDL, a reglementat problema titularizării, „în sensul ca cei care au câştigat un drept să nu şi-l piardă, ci dimpotrivă, relaţia profesorului cu şcoala să fie întărită”.

Ministrul a menţionat că există elemente care, din punctul de vedere al ministerului, au fost „diluate în conţinut” prin amendamentele depuse: diferenţele privind vârsta de pensionare între învăţământul superior public şi cel privat.

Tot după votul comisiei, preşedintele acesteia, Cristian Dumitrescu, a declarat că PSD nu este mulţumit de proiectul de lege, în forma votată. Potrivit lui Dumitrescu, social-democraţii nu sunt de acord cu instituirea liceului de trei ani, cu rezolvarea problemei titularizării şi mai ales, sunt nemulţumiţi „de încălcarea gravă a autonomiei universitare”.

La rândul lor, liberalii prin vocea Adrianei Săftoiu, s-au declarat mulţumiţi de finalizarea dezbaterii pe fond a proiectului, în contextul în care exista riscul ca iniţiativa să intre în plen fără raport. Săftoiu a precizat că PNL îşi va păstra rezervele faţă de anumite prevederi ale proiectului, subliniind, totodată, că iniţiativa mai trebuie să treacă „trei praguri (plenul Camerei, comisiile şi plenul Senatului)”.

În opinia reprezentantului UDMR, Iosif Koto, proiectul legii, aşa cum a fost reglementat de comisie, „deschide căi în ceea ce priveşte interpretarea actului didactic”. El a susţinut că forma adoptată respectă pluralismul, prin includerea unor prevederi ce vizează învăţământul în limbile minorităţilor naţionale.

Proiectul amendat în comisia de specialitate va intra săptămâna viitoare în plenul Camerei Deputaţilor, primul for sesizat în acest caz.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata