Logo-ul Programului Regio seamănă izbitor cu cel al Ligii spaniole de fotbal

– Regia din spatele promovării programului Regio (Programul Operaţional Regional din România) a folosit un logo ce seamănă izbitor cu detaliile grafice care promovează liga profesionistă de fotbal din Spania. Asta după ce încă se mai aud ecouri ale scandalului frunzei care trebuia să promoveze turismul în „Grădina Carpaţilor”, un scandal care a umbrit serios lansarea noului brand de ţară, arată Bursa.


S-a dovedit că elementul grafic, o frunză colorată în nuanţe de verde, de altfel culoarea predominantă a întregului concept, este aproape identic cu cel al companiei britanice Change Transport. Logo-ul ar fi putut fi achiziţionat de pe internet cu doar 250 dolari de pe shutterstock.com, un site specializat în elemente grafice. Două firme spaniole (THR – Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA şi Taylor Nelson Sofres) au realizat acest logo pentru care Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a cheltuit 900.000 de euro.

În februarie 2008 s-a încheiat proiectul Phare „Campania de conştientizare pentru Programul Operaţional Regional şi Programele de Cooperare Teritorială Europeană”. Beneficiarul proiectului a fost Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, care are rol de Autoritate de Management pentru aceste programe.

Proiectul a fost implementat de consorţiul format din companiile Mercury360 Communications (România) şi LDK Consultants (Grecia) şi a beneficiat de finanţare din programul Phare 2004 în valoare de 1.190.200 euro. Programul Operaţional Regional a fost individualizat prin crearea mărcii Regio şi a sloganului „Iniţiativă locală, dezvoltare regională”. De asemenea au fost create 5 web site-uri, broşuri, materiale publicitare.


Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata