MDRT convoacă Consiliul pentru coordonarea proiectului privind brandul de turism al României

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) va convoca luni, 2 august, la ora 16.00, Consiliul pentru coordonarea proiectului privind brandul de turism al României, în vederea luării unei decizii în privinţa originalităţii unor însemne grafice utilizate în identitatea vizuală a României.

Măsura vine în urma unor afirmaţii apărute în presa din România, potrivit cărora unele însemne grafice utilizate în identitatea vizuală a României sunt identice cu cele ale unei companii britanice de transport, acestea putând fi achiziţionate la sume modice de pe internet.

Asocierea THR/TNS, desemnată câştigătoarea licitaţiei organizate pentru realizarea brandului turistic al României, susţine că ‘brandul de turism al României şi toate componentele sale au fost create de noi şi, ca urmare, ele trebuie considerate originale’.

În ceea ce priveşte vizualul brandului, asocierea THR/TNS menţionează că acesta ‘a fost elaborat în cadrul unui proces complex, în care au fost implicaţi reprezentanţi ai industriei de turism din România şi ai ministerului, proces din care au rezultat peste 70 de logo-uri şi peste 30 de izotipuri, dintre care câteva au fost testate ulterior, în mai multe etape, pe pieţe, în vederea identificării celor preferate de potenţialii vizitatori ai României.

Izotipul a fost desenat de proprii noştri graficieni, în cadrul unui proces care a evoluat de la schiţe pe hârtie până la varianta finală, în format digital, trecând prin numeroase variante intermediare.’

THR/TNS afirmă că izotipul utilizat în identitatea vizuală a României a fost dezvoltat în mod specific pentru MDRT şi că „similitudinea cu celălalt desen, deşi remarcabilă, este absolut accidentală şi neintenţionată, o consecinţă a două procese creative complet diferite şi nerelaţionate.’

Realizatorul brandului turistic al României, asocierea THR/TNS, şi-a manifestat disponibilitatea de a pune la dispoziţia ministerului toate manuscrisele, desenele şi schiţele realizate în procesul de creaţie, în vederea clarificării oricăror dubii.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata