Câștigătorii din acest an ai studiului Randstad Romania Employer Brand Research, cea mai cuprinzătoare cercetare de brand de angajator din lume, au fost anunțați în cadrul evenimentului de gală Randstad Romania Employer Brand Awards. Microsoft este cel mai atractiv angajator pentru a doua oară consecutiv, HP a ocupat locul al doilea, iar IBM România locul al treilea.
IT-ul este cel mai atractiv sector pentru angajați, în timp ce principalele criterii ale forței de muncă în alegerea unui loc de muncă dezvăluie o dinamică interesantă. Pe lângă salariu, care rămâne în topul angajaților de câțiva ani, echilibrul dintre viața profesională și cea privată a crescut în importanță, concurând direct cu evoluția în carieră pentru locul patru.
„Felicităm câștigătorii topului din acest an și le mulțumim pentru că oferă exemple de bune practici și modele de succes pieței, contribuind la evoluția sănătoasă a acesteia”, spune Mihaela Maranca, country manager Randstad România.
Potrivit Randstad România Employer Brand 2023, cele mai performante companii din România, pe sectoare, sunt Microsoft (IT), HP (servicii), HAVI Logistics (logistică), Antibiotice (producție și distribuție farmaceutică), Nokia Networks (telecom), Robert Bosch (auto), Philips (producție), Heineken România (FMCG), Oscar Downstream (petrol și gaze), ING Bank N.V., Amsterdam (finanțe) și eMAG (retail).
Angajații români consideră că sectorul IT este cel mai atractiv, în timp ce toate industriile au crescut în atractivitate. Companiile din domeniul IT se diferențiază puternic de restul, fiind considerate acum mai atractive decât orice alt sector, cu o marjă destul de mare (cu 10% mai populare decât al doilea în top, serviciile). FMCG pare să își recupereze atractivitatea și este din nou în creștere, după o mare scădere în 2022.
În România, cei mai importanți cinci factori care influențează alegerea locului de muncă nu s-au schimbat în ultimii trei ani. Potrivit unei cercetări recente a Randstad, cel mai important lucru este în continuare salariul atractiv și pachetul de beneficii, care este un factor mai important pentru români decât media europeană.
Al doilea cel mai important aspect este atmosfera plăcută de la locul de muncă, care prezintă, de asemenea, o ușoară diferență față de media europeană. Importanța stabilității financiare a angajatorului a crescut semnificativ față de anul trecut.
Pentru bărbați, un loc de muncă stabil din punct de vedere financiar și utilizarea tehnologiilor moderne sunt mai importante, în timp ce pentru femei, opțiunea locației și a biroului la domiciliu este mai importantă atunci când aleg un loc de muncă. Cei cu studii superioare apreciază mai mult posibilitatea de a lucra la distanță decât locația locului de muncă. Pentru angajații cu guler alb, biroul de acasă este important, în timp ce pentru lucrătorii manuali se remarcă importanța atmosferei de la locul de muncă și a locației.
Mai mult de jumătate dintre angajații din România (56%) au demisionat sau au luat în considerare posibilitatea de a-și părăsi angajatorul deoarece salariul lor era prea mic în comparație cu creșterea costului vieții. Acest aspect este chiar mai important pentru femei (60%) decât pentru bărbați (52%). Primirea unei oferte pe care nu o poate refuza este, de asemenea, un motiv de plecare pentru aproape jumătate (45%) și, deși acest lucru nu se întâmplă frecvent, situația actuală îi face pe angajatori vulnerabili în fața unor oferte de muncă oportuniste bazate exclusiv pe salariu.
Lipsa oportunităților de creștere în carieră și a echilibrului între viața profesională și cea privată sunt la fel de importante. Ambele sunt motive de plecare pentru 1 din 3 angajați și un aspect la care angajatorii au performanțe slabe.
Aproape una din două persoane aflate în căutarea unui loc de muncă (46%) se folosește de conexiunile personale atunci când își caută un loc de muncă. Acesta este, de asemenea, canalul cu cel mai mare succes atunci când vine vorba de găsirea unui loc de muncă (35% dintre cei care își schimbă locul de muncă). Un alt canal offline de pe listă, agențiile de recrutare, are, de asemenea, o rată de succes relativ ridicată, 26% dintre cei care își schimbă locul de muncă apelând la acestea pentru a găsi un loc de muncă. Facebook, care este cel mai popular canal de social media utilizat pentru a căuta noi locuri de muncă (87% din totalul rețelelor de socializare), înregistrează, de asemenea, un mic declin, dar rămâne de departe pe primul loc. În total, aproximativ 1 din 4 persoane care și-au schimbat locul de muncă și-au găsit un job prin intermediul Facebook.
Pe de altă parte, conexiunile personale sunt esențiale pentru angajatori atunci când caută talente, deoarece acestea sunt cele mai utilizate și, de asemenea, cele mai de succes.
Preferința pentru munca la distanță s-a stabilizat în ultimii doi ani. În prezent, 31% lucrează (parțial) la distanță, ceea ce este aproape la fel ca în 2022 (30%). Împărțirea între munca la distanță și cea hibridă nu s-a schimbat considerabil, ambele fiind aproape egale. Aproximativ 9 din 10 angajați se așteaptă la o anumită formă de diversitate și incluziune (D&I) / sprijin pentru sănătate mintală din partea angajatorului lor.
Randstad este una dintre cele mai mari companii de gestionare a talentelor din lume. Este prezentă în România cu două filiale, în București și Slatina, Olt.
Sursa – www.romania-insider.com