Micul SUV Ford EcoSport, care este produs în România începând din 2017, a ajuns la capăt de drum

În domeniul construcţiilor auto, micul SUV Ford  EcoSport, care este produs în România începând din 2017 și care a ajuns la capăt, urmând să nu mai fie produs. Potrivit profit.ro, în locul său, la uzina din Craiova va fi produs un automobil comercial, care va avea și o versiune electrică, începând din anul 2023.

De menționat este faptul că această informație a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider, atunci când surs citată scria că Ford a decis să-și închidă operațiunile din India, în cadrul planurilor sale de reorganizare globală a activității.

Astfel, după un anunț inițial, în urmă cu doi ani, prin care Ford ar fi urmat să creeze un parteneriat cu Mahindra, pentru preluarea producției modelelor Ford, anul trecut cele două companii au anulat înțelegerea, iar acum compania este pregătită să oprească cele două fabrici indiene. Anunțul readuce în actualitate situația de la uzina din Craiova, care va rămâne, cel puțin pentru o vreme, singura uzină din lume în care este asamblat modelul EcoSport.

Din păcate, viitorul acestui model a pierdut însă în mod accelerat clienții, în ultimii doi ani, în favoarea mult mai avansatului Puma, ar fi însă deja pecetluit.

Astfel, în 2023, uzina din Craiova va începe producția unui nou automobil, un vehicul comercial ușor, care va avea, începând din 2024, și o versiune electrică.  Reprezentanții Ford nu au dorit însă să comenteze toate aceste informații.

„Ford nu comentează cu privire la planurile legate de producția din uzinele sale”, au transmis reprezentanții Ford România pentru Profit.ro, întrebați dacă există vreun plan privind oprirea producției EcoSport.

Ce se întâmplă cu producția de la Craiova

în acest context, mai multe publicații străine, în special presa americană și din regiunile afectate de oprirea fabricilor din India, avansează însă ca iminentă și oprirea din România.

Însă, în ceea ce privește situația din SUA, potrivit sursei citate, aici EcoSport va mai fi produs și vândut până la jumătatea anului viitor, decizia fiind luată și aici ca urmare a vânzărilor din ce în ce mai slabe ale acestui model.

România însă este cea care se va confrunta cu probleme, în contextul în care modelul EcoSport este un model care a fost vital pentru uzina din Craiova și chiar pentru business-ul Ford din Europa și de pe alte piețe emergente.

Acum însă, acesta a devenit un model învechit, lansat de Ford în 2012, adică acum aproape 10 ani, în condițiile în care specialiștii susțin că viața optimă a unui automobil este de circa 7-8 ani.

Acest lucru se resmte și în vânzările din 2020, care au scăzut dramatic, în special în Europa, unde a fost canibalizat de Puma, dar și pe piețele importante precum India, America de Sud sau SUA.

Astfel, cu un total de aproximativ 50.000 de unități, toate produse la Craiova, în 2020, EcoSport nu mai este la fel de profitabil în Europa, cum a fost în 2019, de exemplu, când era produs în circa 120.000 de exemplare (cifre bazate pe datele privind înmatriculările).

Totodată, în acest an creșterea ușoară pe care a înregistrat-o piața auto europeană nu a adus prea mult succes lui EcoSport, care a înregistrat circa 28.000 de unități înmatriculate, la jumătatea anului, iar criza de componente cel mai probabil nu permite acestui model, să atingă nici măcare nivelul din 2020, mai scrie sursa citată.

Profit.ro mai scrie că în prezent EcoSport ar mai ocupa doar circa 10% din capacitatea de producție a uzinei, fiind asamblate în jur de 2.000 de unități în ultimele luni și chiar mai puțin în lunile iulie și august, când cererea de pe piața europeană a fost drastic afectată de criza cipurilor.

Până în momentul de față există șanse mari ca uzina de la Craiova să devniă electrică, după cum au anunțat reprezentanții Ford. Mai exact, Ford România a anunțat că va investi 300 de milioane de dolari la Craiova, pentru a produce un nou automobil, începând cu 2023.

Potrivit surselor citate acesta va avea și o versiune electrică, începând cu 2024, anul în care compania vrea ca gama sa de vehicule comerciale din Europa să fie electrică sau plug-in. În același timp, până în anul 2030, gama de autoturisme din Europa ar urma să fie complet electrică.

În cazul în care se va întâmpla așa, în următorii 10 ani, uzina din Craiova va trece prin schimbări profunde, care vor permite asamblarea de vehicule electrice și de baterii. Amintim faptul că Ford a început electrificarea uzinelor din Europa cu fabrica din Koln, unde va asambla primul său autoturisme electric produs în Europa.

Sursa: Capital.ro
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata