Bogdan-Gruia Ivan, ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, a anunţat miercuri, că anul viitor va fi implementată o aplicaţie care va permite interacţiunea cetăţenilor cu administraţia locală în baza unor formulare standardizate.
Astfel, în cadrul unei declaraţii de presă, acesta a anunţat că îşi doreşte ca, din 2024, sistemul să fie implementat în cel puţin 1.000 de primării din ţară.
Pe lângă aplicaţia care va permite interacţiunea online cu administraţia, ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării pregăteşte Planul Naţional de Digitalizare a Administraţiei Publice Locale, prin care se vor oferi vouchere digitale fiecărei Primării în vederea actualizării serviciilor publice destinate cetăţenilor, în format digital.
Valoarea unui voucher digital va fi cuprinsă între 5.000 şi 10.000 de euro.
În precizările sale, „Ideea de bază este următoarea: ai un singur loc în care interacţionezi cu statul, ca şi cetăţean. Din punct de vedere al timpului, poţi să o faci 24 de ore/zi, şapte zile din şapte, de acasă. Asta este viziunea foarte clară: pe de o parte, o aplicaţie unică a statului român în care oamenii să poată să intre să-şi plătească taxele şi impozitele, să-şi reînnoiască documentele de identitate, să transmită cereri pentru asta; pentru administraţie, să găsească pe site-ul fiecărei primării din România într-un format standardizat, de la Primăria Bucureşti până la Primăria Sighetu Marmaţiei sau Rodna, acelaşi format standard de formulare pe care să le poată completa direct acolo. Şi toate acestea să fie integrate în acel cloud guvernamental în care bazele de date încep să comunice între ele”, a explicat ministrul.
Guvernul lansează o aplicație prin care cetățenii vor interacționa cu primăriile
În contextul comparabil, acesta a oferit exemplul subvenţiilor APIA, menţionând că solicitanţii nu vor mai trebui să obţină certificatul fiscal de la Primărie pentru a demonstra că au plătit impozitul pe teren, deoarece această informaţie va fi disponibilă funcţionarilor în baza CNP-ului introdus în aplicaţie.
Proiectul de digitalizare va asigura formulare standard care să fie completate de către cetăţeni, cererile fiind aceleaşi pentru toate Primăriile din România.
Aşadar, „Oamenii vor putea să intre pe site şi atunci când vor să aplice pentru ceva, să trimită o cerere, să fie identică în toată ţara. Venim în sprijinul administraţiei publice locale pentru că vom oferi o variantă foarte simplificată de a aplica pentru acest program de finanţare şi vom avea un standard unitar, nu cum este astăzi: fiecare Primărie are standardul ei, are formularele ei, trebuie să le descarci în PDF, să completezi cu pixul şi după asta să le încarci înapoi pe mail.
Aceasta este o variantă mult simplificată pe care am găsit-o şi doresc ca anul viitor să avem deja implementat acest sistem la cel puţin o mie de Primării din România”, a transmis Bogdan-Gruia Ivan, scrie Agerpres.
Sursa: www.antena3.ro