MTI vrea să privatizeze CFR Marfă la un preţ cât mai mare

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu, a elaborat Strategia de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă „CFR Marfă” SA, care are ca obiective maximizarea preţului de vânzare.

În afara maximizării preţului, strategia de privatizare îşi propune maximizarea primei de control total pe care investitorii ar fi dispuşi să o plătească. Prima de control total reprezintă prima pe care un investitor este dispus şi se decide să o plătească, peste valoarea de piaţă a societăţii, în vederea dobândirii unei poziţii de control total în cadrul acesteia.

Potrivit strategiei, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va vinde pachetul de acţiuni reprezentând 100 la sută din capitalul social al societăţii prin metoda licitaţiei cu strigare.

CFR Marfă deţine un parc de material rulant de peste 42.000 de vagoane şi peste 900 locomotive. Societatea ocupă o cotă de piaţă de 49,2 la sută comparativ cu operatorii feroviari privaţi din România, apreciată în tone/km marfă transportată şi respectiv 58 la sută apreciată în tone/km marfă încărcată.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata