Lucrările la noua linie de metrou M6 din București până la aeroportul Henri Coandă (Otopeni) vor fi gata în 2027, a declarat marți, 2 mai, directorul general al Metrorex, Mariana Miclăuș. Ea a făcut această declarație în contextul în care operatorul de metrou a semnat contractul pentru tronsonul care leagă viitoarea stație Tokyo (zona Băneasa) de Aeroportul Henri Coandă.
„Aș vrea să precizez că acest contract are o durată de 48 de luni de la semnare, cu o perioadă pentru proiectare. De asemenea, pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență a tronsonului 1, perioada de execuție este tot de 48 de luni. Orizontul de timp pentru finalizarea întregii Linii 6 și nu numai, a lucrărilor de structură de rezistență, este anul 2027”, a declarat Mariana Miclăuș, citată de Digi24.
Metrorex a semnat marți contractul pentru tronsonul 2, Aeroportul Tokyo-Otopeni, cu Asociația Gülermak Ağir Sanayi Inșaat Ve Taahhüt A.S.-Somet SA. Contractul are o valoare de aproximativ 1,27 miliarde de lei fără TVA, finanțarea fiind asigurată de la bugetul de stat și din fonduri externe rambursabile – un credit extern de la Agenția Japoneză de Cooperare Internațională (JICA).
Tronsonul Tokyo – Aeroportul Otopeni al noii linii de metrou M6 are un traseu de 7,6 km și 6 stații cu următoarele denumiri: „Tokyo – Aeroportul Otopeni”: Washington, Paris, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroportul Otopeni. Face parte din Proiectul Linia 6 „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă”, cu o lungime totală de 14,2 km și 12 stații.
Prezent la conferința de presă, ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că este „convins că acest proiect va fi un succes”. Potrivit acestuia, ordinul de începere a lucrărilor la prima secțiune a proiectului va fi dat probabil în luna iunie.
Sursa – www.romania-insider.com