Iulia Lavu este românca despre care se spune că a decis să renunțe la viața din Germania și să revină în țara natală pentru a începe o afacere inedită. Tânăra a investit 10.000 de euro pentru a pune pe picioare businessul.
Concret, Iulia Lavu are 39 de ani și s-a născut în Cisnădie, județul Sibiu. Tânăra a urmat cursurile la Facultatea de Științe economice și Gestiunea Afacerilor, specializarea Relații economice Internaționale, cu predare în limba germană. Apoi, timp de 14 ani, a lucrat în Marketing și Project Management la Cluj, București, dar și în Germania, acolo unde și-a dorit să înceapă totul de zero.
După mulți ani petrecuți departe de meleagurile natale, Iulia a decis să se întoarcă în țară și să-și îndeplinească un vis: acela de a avea propria afacere.
În România, de șapte ani, Iulia se ocupă cu textile, face noduri, covoare și chiar și genți.
În precizările sale, ”În 2016 am decis să revin acasă pentru că mi-am dat seama că vreau să am o afacere a mea. Am avut o discuție în Germania cu un colaborator cu care negociam un contract și care își făcea concediile în Mărginimea Sibiului, în Cisnădie și în Cisnădioara. El m-a sfătuit, Cisnădia fiind un loc al textilelor, să mă mut înapoi acasă și să dau drumul unei afaceri.
Provin dintr-o familie de ingineri textiliști, din 1991 părinții mei și-au deschis o mică afacere, tata a lucrat la fabrică de covoare, mama la Mătasea Română. S-au privatizat, au achiziționat o mașină de făcut șnur, șnurul acela era vândut pe atunci la metru liniar pentru coletărie”, a povestit Iulia Lavu, notează Turnul Sfatului.
Tânăra a început să facă și genți
În contextul de extindere, la îndemnul unei prietene, Iulia s-a apucat și de confecționarea genților.
Aşadar, ”O prietenă din Franța m-a provocat și așa am început să fac și genți.
Nu lucrez cu stocuri, nu există două produse care să semene unul cu altul. Produsul meu preferat este cel care vine de la client, provocarea clientului care-mi spune că vrea un produs pe care nu l-am mai făcut niciodată”, a spus Iulia.
Însă, primele produse le-a făcut pe vremea când era în liceu, după ce a văzut un brâu la o cântăreață pe care o îndrăgea la vremea respectivă. Așa și-a dat seama ca ideea de a fi designer îi place. Părinții au sprijinit-o și chiar i-au cumpărat mai multe mașinării. Acum, tânăra deține un adevărat brand, în care a investit 10.000 de euro.
Iniţial, ”Am investit în materie primă, apoi am investit în tot ce înseamnă logo, brand, dar și pagina de portofoliu iulialavu.ro, ar fi undeva la 10.000 de euro în ultimii patru ani.
Cred că am moștenit cumva acest talent al creativității. Numele mi-a fost foarte ușor să-l dau. Toate produsele au nod, ori că este nodul din textura firului, ori că este nodul pe care eu îl pun intenționat, ori că este nodul care e accidental acolo. Nodul este o punte între mine și client, toată energia și dragul pe care îl pun în produs este transferat prin acel nod către client”, a dezvăluit românca întoarsă din Germania.
Sursa: www.antena3.ro