Operatorii 112 au preluat peste 11,3 milioane de apeluri în 2019

Peste 11,3 milioane de apeluri au preluat operatorii 112, anul trecut, iar aproape jumătate dintre acestea nu au fost urgenţe reale, ci apeluri din greşeală, farse, injurii sau solicitări de alt tip de informaţii, au precizat marţi reprezentanţi ai Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS).

Din cele 11.301.881 de apeluri, 51,9% au fost urgenţe, în timp ce restul – 48,1% – au fost apeluri din greşeală, pentru cazuri care nu erau urgenţe, solicitări de informaţii diverse, farse sau apeluri injurioase, spun reprezentanții STS.

„Numărul 112 trebuie apelat doar dacă avem nevoie de sprijin din partea autorităţilor”, a spus purtătorul de cuvânt al STS, Cătălin Chirca.

Cele mai multe apeluri la 112 sunt în jurul orei 19,00, iar cele mai puţine – în jurul orei 4,00. Majoritatea apelurilor au fost transferate la Ambulanţă (55,4%), Poliţie (22,9%) şi ISU-SMURD (16,9%).

STS menţionează că numărul raportat în 2019 este mai mic cu un milion şi jumătate faţă de cel din 2018. Iar în România, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă a fost implementat în anul 2004. STS administrează Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă.

Operatorii STS preiau apelurile de la cetăţeni, realizează un interviu primar, indexează cazul în funcţie de tipologie şi îl transferă către dispecerii agenţiilor de intervenţie responsabile (Pompieri, Ambulanţă, Poliţie etc.).

Centrul Municipal Integrat pentru Situaţii de Urgenţă preia apelurile atât din Bucureşti, cât şi din judeţul Ilfov. În fiecare judeţ din ţară este operaţionalizat câte un centru de preluare a apelurilor de urgenţă.

Sursa: Agerpres
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata