Pentru transportul pasagerilor, înmatriculările noi de vehicule rutiere au crescut cu 32,8%

Institutul Naţional de Statistică (INS), a informat că  înmatriculările noi de vehicule rutiere, pentru transportul pasagerilor, au crescut cu 32,8% în al doilea trimestru, faţă de aceeaşi perioadă din 2020.

Astfel,  în perioada analizată, înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au crescut cu 37,7% comparativ cu trimestrul al doilea din anul anterior.

Iar în al doilea trimestru al acestui an, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme importate second hand în total înmatriculări noi de autoturisme a fost de 78,5%.

Datele INS relevă faptul că, în trimestrul al doilea, comparativ cu acelaşi interval al anului trecut, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creşteri la toate categoriile astfel: categoria autobuze şi microbuze de 2,2 ori, la categoria mopede şi motociclete cu 49% şi la categoria autoturisme cu 32,1%.

În ceea ce priveşte noile înmatriculări de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost înregistrate creşteri la toate categoriile astfel: la categoria autobuze şi microbuze cu 88,9%, la categoria mopede şi motociclete cu 74,8% şi la categoria autoturisme cu 24,5%.

În ceea ce priveşte înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creşteri la toate categoriile astfel: categoria autotractoare de 2,1 ori, la categoria remorci şi semiremorci cu 52,6% şi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 20,3%.

Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creşteri la toate categoriile: autotractoare – de 2,9 ori, remorci şi semiremorci – cu 84,9% şi la autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) – cu 44,6%.

Comparativ cu primul trimestru din 2021, în al doilea trimestru al acestui an, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat creştere cu 4,4% la vehiculele pentru transportul pasagerilor şi cu 2,2% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.

Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deţinută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,3%; pentru categoria autobuze şi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 25,8%, au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede şi motociclete cele mai multe vehicule, respectiv 30,6%, au fost clasificate Non-Euro.

Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporţie de 30,5%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporţie de 32,3%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 26,7%, au fost clasificate în norma Non-Euro.

Aşadar, INS precizează că înmatriculările noi de vehicule rutiere cuprind înregistrările de vehicule noi, inclusiv ale celor achiziţionate în leasing, precum şi înregistrările de vehicule second hand din import, clasificate conform categoriilor comunitare de vehicule.

În ultimele date nu se includ reînmatriculările datorate schimbării proprietarului în urma vânzării autovehiculului, tramvaiele şi troleibuzele, vehiculele militare, remorcile din agricultură şi vehiculele de locuit.

Sursa: agerpres
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata