Pentru toleranţă zero faţă de comercializarea produselor cu nicotină către minori, BAT şi ANPC derulează o campanie

În prezent, peste 30.000 de magazine din România se vor alătura campaniei derulate de BAT şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) pentru toleranţă zero faţă de comercializarea produselor cu nicotină către minori, potrivit unui comunicat de presă al producătorului de ţigarete, transmis marţi AGERPRES.

În campania „Alege asumat un comportament comercial curat”care se desfăşoară anual cu scopul de a preveni accesul persoanelor sub 18 ani la produse care nu le sunt destinate.

„Întrucât niciun minor nu ar trebui să aibă acces la produse cu nicotină, ANPC pune la dispoziţia consumatorilor numărul de contact 021/9551 – Telefonul consumatorilor, unde oricine poate sesiza încălcarea legii. Conform legislaţiei în vigoare, pentru comercializarea produselor cu nicotină către persoane sub 18 ani ANPC poate dispune amenzi de până la 15.000 lei şi închiderea unităţii comerciale”, notează sursa citată.

În acest context, la nivel naţional, BAT a derulat continuu, în ultimii 20 de ani, cu rezultate dovedite, programe de informare şi educare a comercianţilor şi consumatorilor cu privire la prevederile legale, dar şi la motivele pentru care minorii nu trebuie să aibă acces la produsele cu nicotină.

„Angajamentul nostru de a construi un viitor mai bun înseamnă şi să facem tot posibilul pentru a ne asigura că partenerii noştri cunosc şi îşi respectă obligaţia de a comercializa produse cu nicotină doar către adulţi şi de a refuza vânzarea lor atunci când au îndoieli asupra vârstei cumpărătorului”, a declarat Ileana Dumitru, director Juridic şi Relaţii Publice în cadrul BAT Europa Centrală şi de Sud.

Concret, rezultatele programelor de conştientizare au dus în înjumătăţirea încercărilor de a consuma ţigarete în rândul minorilor în 2017 faţă de 2004 şi într-o reducere a numărului celor care fumează frecvent.

„Copiii sunt cei mai importanţi pentru noi, iar siguranţa şi sănătatea lor sunt o preocupare permanentă pentru ANPC. Prin tradiţie, instituţia noastră participă la această campanie, pe care o salut, şi consider deosebit de importantă respectarea legii care interzice accesul minorilor la produse cu nicotină. Cuvântul meu de ordine, în activitatea pe care o conduc, este responsabilitate, ceea ce cred că trebuie să guverneze activitatea fiecărui operator economic, inclusiv din acest domeniu”, afirmă preşedintele ANPC, Claudiu Dolot.

Din datele Eurostat şi Global Youth Tobacco Survey (GYTS) reiese că România este una dintre ţările din Europa cu cei mai puţini tineri fumători, procente mai mici fiind înregistrate doar în Islanda şi Norvegia.

În prezent, BAT este o companie cu peste 55.000 de angajaţi şi operează în peste 180 de ţări, cu 11 milioane de puncte de vânzare şi 45 de fabrici în 43 de pieţe. Portofoliul strategic al companiei este alcătuit din mărcile sale globale de ţigări şi o gamă tot mai mare de produse cu riscuri reduse. Grupul BAT a generat venituri de 25,8 miliarde lire sterline, în 2020, şi un profit din operaţiuni de 9,9 miliarde lire sterline.

În România, compania a devenit în anul 2020 , cel mai mare contribuabil, după ce a plătit circa 9,6 miliarde lei către bugetul de stat. BAT este liderul pieţei tutunului din România, cu o cotă de peste 50%, are mai mult de 3.000 de angajaţi şi creează alte 30.000 de locuri de muncă pe lanţul de distribuţie şi aprovizionare.

Sursa: agerpres
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata