În România, ponderea berii îmbuteliate în PET în totalul vânzărilor de bere a ajuns la 38,7%în 2022, cel mai scăzut nivel din ultimul deceniu și jumătate, potrivit datelor Asociației Berarii României, care reunește principalii producători de bere și materii prime din sectorul berii.
Această scădere vine în condițiile în care consumul general de bere a scăzut în 2022, dar ambalajele mai scumpe (având în vedere prețul plătit pe litru), cum ar fi sticla, au câștigat teren.
Astfel, PET-ul îmbuteliat este singura categorie de pe piață care s-a contractat anul trecut cu aproape trei puncte procentuale. Berea îmbuteliată în sticlă a ajuns la o cotă de piață de 33,3%, segmentul îmbuteliat în doze deține o cotă de 24,8%, iar berea îmbuteliată în butoaie a reprezentat 3,2% din piață, potrivit sursei citate, informează Ziarul Financiar.
Aşadar, câștigătorii incontestabili ai anului 2022 au fost categoriile de bere îmbuteliată în sticlă și în butoaie, menținând tendința de premiumizare.
Sursa – www.romania-insider.com