Piața de transport de marfă din România și-a continuat ritmul de creștere în primul trimestru al anului, dar sub nivelul din 2022, pe fondul scăderii consumului și implicit a producției industriale, arată o analiză a unei companii de servicii de transport care activează în România și în Europa.
Potrivit analizei, se constată o încetinire a ritmului producției industriale care afectează atât importul, cât și exportul de bunuri. Astfel, printre categoriile de bunuri care înregistrează scăderi se numără electrocasnicele, materialele de construcții, feroneria și sculele electrice, menținându-se cererea pentru bunuri de primă necesitate, farmacie și auto. Sectorul serviciilor a fost în creștere în Europa în primul trimestru, ceea ce a compensat efectul invers din sectorul industrial.
„Din datele pe care le avem de pe piață, după 2022, în care piața transportului rutier de mărfuri a cunoscut o creștere accelerată, începutul anului 2023 indică o încetinire a ritmului de creștere post-pandemic, influențată de nivelul ridicat al inflației. Însă pentru DSV Road, anul a început bine, cu o creștere de 22% a vânzărilor în primul trimestru față de aceeași perioadă din 2022. Evident, procesul inflaționist și-a spus și el cuvântul, dar avem o creștere a numărului de comenzi cu 11%, dar și o creștere de până la 10% a volumului de mărfuri transportate, în special din proiectele noi, dar și din afacerile existente”, spune Sergiu Iordache, directorul general al companiei de transport.
Studiul evidențiază că piața de transport de mărfuri în 2023 va avea un trend ușor ascendent, în condițiile în care la nivel european se estimează o creștere marginală a volumelor transportate în acest an, de 1%, potrivit Transport Intelligence.
„Inflația ridicată va afecta cererea de consum, ceea ce va duce la o cerere mai mică de servicii de transport. De asemenea, se așteaptă o reducere a producției în Europa, ceea ce va reduce, de asemenea, cererea de servicii de transport de marfă. Credem că în România vom avea o creștere peste media europeană, datorită investițiilor în infrastructură, inclusiv a efectului investițiilor din PNRR”, explică Sergiu Iordache.
În ciuda acestui context economic, prin dezvoltarea portofoliului de clienți și optimizarea rutelor și a încărcării mărfurilor, estimările sunt de creștere a cererii în special pentru transportul de grupaj, dar și pentru transportul intermodal și cel intern.
Sursa – www.romaniajournal.ro