Piaţa serviciilor de corporate intelligence din România a ajuns la aproape 10 milioane de euro

Foto: ro-ro.facebook.com

În anul 2020, valoarea pieţei serviciilor de corporate intelligence din România, s-a apropiat de 10 milioane de euro iar aproximativ 10% dintre companii accesează astfel de servicii, atunci când sunt implicate într-o tranzacţie, fie că este vorba despre o fuziune, fie despre o achiziţie, relevă o analiză Corporate Intelligence Agency, publicată luni.

„Corporate intelligence înseamnă, înainte de toate, un ajutor nepreţuit pentru investitorii locali, străini sau newcomers, care nu sunt familiarizaţi cu piaţa pe care doresc să se dezvolte, şi care vor să înţeleagă componentele cheie care caracterizează o piaţă concretă. Este o piaţă suport, dedicată exclusiv mediului de business, care urmăreşte să eficientizeze procesele de dezvoltare şi să maximizeze protecţia la risc. Devenind o componentă cheie pentru multe companii mari, valoarea pieţei locale de corporate intelligence s-a apropiat anul trecut de 10 milioane de euro, pe fondul creşterii interesului faţă de astfel de servicii, în contextul profesionalizării mediului de business şi a conştientizării că informaţia livrează cunoaştere şi reprezintă un instrument util şi important în procesul de luare a deciziilor. În România, clienţii care folosesc cu precădere aceste tipuri de servicii sunt companii multinaţionale din industriile de retail, investment, banking, producţie, farmaceutică, IT, oil & gas, construcţii, logistică, asigurări, telecom etc”, menţionează sursa citată.

În contextul dat, companiile care accesează servicii de corporate intelligence o fac din nevoia de cunoaştere referitoare la situaţii, persoane sau companii de interes, cunoaştere necesară în cadrul procesului decizional la nivelul companiei, explică specialiştii.

Iar, o altă categorie de clienţi este interesată de îmbunătăţirea sistemelor de risk managament şi compliance şi se confruntă cu fraude interne sau potenţiale fraude interne, care riscă să le pună în pericol reputaţia şi patrimoniul.

„În ultimii 3 ani, piaţa de corporate intelligence din România a cunoscut o deschidere mult mai mare faţă de investitorii străini şi faţă de acele companii care navighează printre procese operaţionale complexe, printr-o multitudine de colaboratori şi de competitori. Rămâne însă departe de pieţele mature din Occident sau din spaţiul Anglo-Saxon. Aici, companiile de corporate & competitive intelligence au tradiţie, unele având istoric de 20-30 de ani, altele sunt listate la bursă, au birouri deschise în marile centre financiare, la Londra, New York, Zurich, Dubai etc. Mai mult, majoritatea clienţilor companiilor de profil sunt entităţi listate la bursă, unde reputaţia brandului valorează, uneori, mai mult decât o pierdere financiară”, se arată în analiza de specialitate.

În prezent, Corporate Intelligence Agency este o companie de management al riscului dedicată exclusiv mediului de afaceri, specializată în identificarea şi atenuarea potenţialelor riscuri sau ameninţări la adresa securităţii şi integrităţii partenerilor.

În acest sens, serviciile Corporate Intelligence Agency se adresează tuturor companiilor şi corporaţiilor care înţeleg importanţa utilizării unor profesionişti pentru obţinerea de cunoaştere asupra unor teme, pieţe, sau situaţii de interes, precum şi reducerea riscurilor sau vulnerabilităţilor în domenii ce pot afecta securitatea companiei.

Sursa: agerpres
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata