Primarul Capitalei, urmaşul demn al tunarilor din Transporturi

Din gura doctorului-primar al Bucureştiului am aflat marţi, 24 august, că municipalitatea a demarat un studiu de trafic în zona adiacentă Stadionului „Lia Manoliu”, pentru găsirea unor soluţii optime de transport şi circulaţie şi pentru evitarea blocajelor în momentul începerii organizării diferitelor evenimente.

„Am început deja un studiu de trafic în zona adiacentă stadionului pentru a lua măsurile necesare astfel încât circulaţia în această zonă să nu fie blocată în momentul începerii organizării de evenimente pe Stadionul Naţional”, spunea marţi Sorin Oprescu.

Dorind să aflăm ce trăsnaie (de genul autostradă zburătoare, morcovi despărţitori pentru trafic etc) a mai făcut Sorin Oprescu, am căutat date despre acest studiu de trafic, pe care primarul general al Capitalei îl prezentase ca pe un leac miraculos al descongentionării infernalei circulaţii bucureştene. Surpriza oferită de datele găsite despre acest studiu a fost pe măsură.

De pe site-urile e-licitatie.ro şi SEAP am putut afla că licitaţia pentru realizarea acestui studiu a fost câştigat de o asociere de două firme: SC Search Corporation SRL şi SC Ediltrafic SRL. Contractul a fost atribuit în 8 august 2010, iar valoarea totală a este de 1.456.738 lei (circa 345.000 euro) , scrie Cotidianul.ro.

Fericitele câştigătoare ale „mizilicului” de contract de 345.000 euro nu sunt nicidecum nişte firmuliţe oarecare, ci aparţin unor persoane care s-au aflat în permanenţă, în absolut toate guvernările, pe lista scurtă a societăţilor abonate pe viaţă la contractele cu statul.

Michael M. Stanciu, zis PTP (prietenul tuturor partidelor), dă lovitură după lovitură

SC Search Corporation SRL este compania americanului de origine română Michael M. Stanciu, cunoscut ca omul din umbra autostrăzii Bechtel (în timpul guvernării Năstase) sau omul care a făcut avere din proiectarea şi consultanţa pentru autostrăzi care nu există (în timpul guvernării Tăriceanu, mai exact în perioada ministeriatului lui Ludovic Orban).

Firma lui Michael Stanciu a avut exclusivitate pentru consultanţa pentru modernizarea infrastructurii din România. Guvernele care s-au perindat din 1991 până în prezent, la Palatul Victoria, au sporit conturile lui Stanciu cu peste 1 miliard de euro. În lumea mică a consultanţilor pentru infrastructură, lui Michael Stanciu i se spune „PTP (prietenul tuturor partidelor)”.

Şi în timpul guvernării Convenţiei Democrate (nota bene! cu Traian Băsescu veşnic ministru al Transporturilor), firma lui Michael Stanciu a prosperat şi tot de pe urma contractelor cu statul. Celebrele drumuri expres (multe dintre ele încă inexistente) începute de Băsescu şi continuate cu spor de Miron Mitrea, dar şi de Ludovic Orban, sunt „operele” lui Michael Stanciu.

SC Search Corporation SRL a fost puternic promovată în perioada în care ministru al Transporturilor era pesedistul Miron Mitrea. Prin cealaltă societate a sa, Iptana, Michael Stanciu a primit de la Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului pentru studiile de fezabilitate şi proiectare a autostrăzii „Bechtel – Enka” un contract de 42 milioane euro. În 2006, Curtea de Conturi avea să constate în legătură cu acest contract că firma lui Stanciu a produs un prejudiciu de 215 miliarde lei vechi statului român.

Michael Stanciu s-a aflat în permanenţă în relaţii foarte bune şi fructuoase şi cu „marii” edili ai acestei ţări: Traian Băsescu, Adriean Videanu, Radu Mazăre şi ultimul, dar nu cel din urmă, după cum se poate vedea mai sus, Sorin Oprescu.

Citește și
1 Comentariu
  1. melc spune

    Am vrut felcer sa decida pentru strazi…asta am avut. Oare n-ar fi bine in general sa nu poti candida daca nu ai studii superioare sau ceva colegiu de administratie?

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata