Retragerea Proiectului de Privatizare a CFR Marfă: Sindicatele și Ministerul Transporturilor Ajung la Un Acord
Discuții între Sindicate și Autorități
Reprezentanții sindicatelor din cadrul CFR au convenit cu oficialii Ministerului Transporturilor să retragă proiectul de privatizare a CFR Marfă, inițiat pentru anul 2011, care viza obținerea unei sume de aproximativ 1 miliard de euro. Președintele Federației Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, a declarat că decizia va fi formalizată în cadrul Comisiei de Dialog Social.
Măntescu a subliniat importanța consultării publice înainte ca proiectul să fie reintrodus pe ordinea de zi. „Am solicitat retragerea acestui proiect pentru a putea fi discutat conform Legii 52”, a explicat liderul sindical.
Opoziția față de Privatizare
Deși discuțiile recente sugerează o suspendare temporară a privatizării, Măntescu afirmă că nu se renunță complet la idee. „Există un plan strategic pentru privatizarea CFR Marfă, dar nu putem accepta această măsură fără o consultare prealabilă”, a adaugat el. Liderul sindical consideră că prioritatea ar trebui să fie stabilizarea financiară a companiei înaintea oricărei acțiuni privind privatizarea.
Planurile Ministerului Transporturilor
Ministerul Transporturilor intenționează să organizeze anul viitor o licitație pentru vânzarea pachetului integral de acțiuni al CFR Marfă. Această mișcare vine într-un context în care compania se confruntă cu dificultățile financiare tot mai mari. Obiectivul ministerial rămâne atragerea unei sume semnificative din această vânzare.
Strategia recent anunțată prevede ca garanția necesară participării la licitație să fie echivalent cu 20% din valoarea nominala a acțiunilor scoase la vânzare, iar taxa pentru fiecare investitor participant va fi stabilită la 5%. Totuși, aceste planuri sunt complicate de posibila majorare a taxelor pe utilizarea infrastructurii feroviare.
Concursuri pentru Angajări în Minister
Într-o altă direcție, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) va implementa un sistem prin care angajații vor trebui să susțină examene pentru promovări sau ocuparea posturilor vacante. Anunțurile recente sugerează că toate pozițiile disponibile vor fi ocupate prin concursuri formale.
Această măsurătoare ridică întrebări despre modul în care au fost gestionate angajările și promovările până acum în cadrul ministerului. Fostul ministru Gheorghe Dobre nu își amintește detalii specifice despre procedurile anterioare aplicate în acest domeniu.
Astfel, atât privirea asupra viitorului CFR Marfă cât și reformele interne ale MTI continuăm să genereze discuții intense între autorități și reprezentanții lucrătorilor din domeniu.