Proprietarul Zara, Inditex, spune că vânzările magazinelor se recuperează pe măsură ce revin la profit

Foto: themds.com

Proprietarul retailerului de modă Zara, Inditex ITX.MC, a revenit la profit trimestrial în cele trei luni din mai până în iulie, în ciuda unei scăderi a vânzărilor cu 31%, deoarece criza coronavirusului a ținut consumatorii departe de districtele comerciale din centrul orașului.

Inditex, care deține și mărcile Massimo Dutti și Bershka, a declarat că 98% din magazinele sale s-au redeschis și că comerțul actual a arătat o revenire progresivă la normalitate, vânzările online crescând brusc și recuperarea vânzărilor din magazine.

În trimestrul actual, vânzările în magazin și online de la 1 august la 6 septembrie la cursuri de schimb constante au avut o tendință de îmbunătățire, deși au scăzut încă cu 11% față de un an mai devreme.

Acțiunile Inditex au crescut miercuri dimineață cu 5%, adăugându-se la câștigurile înregistrate marți după ce rivalul suedez H&M HMb.ST a depășit prognozele trimestriale de profit.

Cumpărătorii au început să cumpere din nou haine de modă de când magazinele s-au redeschis în urma blocajului.

JP Morgan estimează că vânzările de modă din Europa continentală au scăzut în medie cu 15% în iulie, comparativ cu scăderea de 42% din mai.

Inditex a raportat un profit net în al doilea trimestru de 214 milioane de euro (253 milioane de dolari), depășind prognoza medie de 96 de milioane de euro din modelul SmartEstimate al Refinitiv, care este ponderată spre estimări mai recente și analiști cu rang mai înalt.

A înregistrat o creștere de 74% a vânzărilor online în prima jumătate a anului, o tendință observată la comercianții cu amănuntul de îmbrăcăminte din întreaga lume, deoarece cumpărătorii cumpărau de acasă, avân în vedere că multe magazine erau închise și existau restricții de circulație.

Într-un semn al modului în care cheltuielile cu îmbrăcămintea au trecut la stiluri mai confortabile, mulți lucrând de acasă și existând petreceri anulate, aplicația Zara a arătat un aspect de toamnă, cu pantaloni largi și pantofi plați pe modele care se urcă pe garduri și biciclete.

În prima jumătate a anului, a raportat o pierdere netă de 195 de milioane de euro din vânzări în scădere cu 37%. Acesta a spus că ar fi raportat un profit dacă nu ar fi încasat o taxă de 308 milioane de euro legată de integrarea magazinului și a platformelor sale online.

Sursa: reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata